«مدیریت جهادی» و «حذف بروکراسی»، راه‌حل مشکلات کشور
کد خبر: 3679243
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد:

«مدیریت جهادی» و «حذف بروکراسی»، راه‌حل مشکلات کشور

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب مسئله مدیریت جهادی را برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور مطرح کردند، لذا در شرایط کنونی باید براساس این نوع مدیریت کار و حرکت کرده، تمام جریان بروکراسی را حذف و مشکلات مردم را حل کنید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 15 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم امام رضا(ع)، ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در مقابله با آشوبگران روزهای اخیر، اظهار کرد: در ابتدای سخن، با شکرگزاری در درگاه ذات مقدس احدیت و تشکر از عنایات خاصه بقیه‌الله(عج) در زیر سایه مقدس امام هشتم(ع) از همه شما برادران، خواهران و عزیزان انقلابی در مانور قدرتی که برای اسلام و نظام در این هفته در این شهر ارائه دادید، تشکر می‌کنم؛ مرحبا به شما مردم، شما عزیزان یقیناً در محضر امام زمان(ع) روسفید هستید، دو راهپیمایی بزرگ در حمایت از نظام، رهبری و اسلام انجام دادید.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و دین، حمایت و پشتیبانی شما از اساس دین، کیان اسلام و مذهب را مشاهده کردند، دشمن را مأیوس و دوستان را در سراسر کره زمین در همه کشورهای اسلامی امیدوار کردید.
تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی که آشوبگری عناصر وطن‌فروش را در کمترین زمان به پایان رساندند، تصریح کرد: تشکر می‌کنم از نیروهای ایثارگر نظامی، بسیجی مخصوصاً از تدابیر ارزشمند نیروی انتظامی و فرماندهی مدبر این نیرو در خراسان که خوشبختانه مسئله اغتشاش دشمنان خدا را با آبرومندی جمع کردند.
وی اضافه کرد: آنچه در مدیریت برنامه مقابله با اغتشاش و آشوب در این شهر و شهرهای استان به‌عنوان یک حذاقت مدیریت انتظامی به‌حساب می‌آید، این است که بدون سرکوبگری آن هم با توسعه‌ای که عرض اغتشاش و آشوب مزدوران خارجی در این کشور داشتند، مطلب را تمام کردند، بدون این‌که حتی یک گلوله شلیک کنند.
دست پیدای استکبار و صهیونیست در اغتشاشات اخیر
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نکته‌ای که مکرر گفته‌شده و همه می‌گویند و در صداوسیما هم در راه اثبات آن، مدارک و شواهد بسیار متقنی ارائه می‌شود، وابستگی این قضیه به دشمنان خارجی به جریان استکبار و صهیونیست است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این قضیه آن‌قدر بدیهی و روشن است که نیازی به بحث و استدلال ندارد، کسانی که این اغتشاشات را سرپا کردند، این ساختارشکنی و ناهنجاری را راه انداختند، پیاده‌نظام آمریکا و اسرائیل بودند ولو شناسنامه ایرانی داشتند.
وی با بیان این‌که در تاریخ کهن ایران، آتش زدن پرچم کشور سابقه ندارد، گفت: تا به الآن در همه فعالیت‌های سیاسی، در انقلاب‌هایی که در این مملکت انجام‌ گرفته است، سابقه ندارد در داخل کشور به دست ایرانی پرچم ایران به آتش کشیده شود، حتی زمانی که با رژیم ستمگر شاهی مبارزه می‌کردیم، عزیزان ما را به‌عنوان انقلابی می‌کشتند و آماج گلوله‌های مسلسل قرار می‌دادند، پرچم شیر و خورشید شاه را به آتش نکشیدند، اما این ناپاکانی که به حریم هویت و عظمت قداست کشور و میهن جسارت کردند، ایرانی نبودند، چون این کار به‌وسیله ایرانی سابقه ندارد، مزدور خارجی بودند که دست به این کار زدند.
آتش زنندگان پرچم ایران، مزدوران اجنبی‌پرست بودند
وی با بیان این‌که آتش‌زنندگان پرچم ایران، مزدوران اجنبی و اجنبی‌پرست هستند، یادآور شد: مسئله از اهانت به قرآن، دین و اسلام گذشته است، در مسئله میهن، این‌ها ایرانی نبودند، مزدور و پیاده‌نظام بودند، حالا یک‌مشت بچه‌های 15، 16 ساله کم سن و سال، آن‌ها نادان اما این‌که پرچم را آتش زد و تلویزیون فیلمش را منتشر کرد، بچه نبود، این یک ناپاک مزدور اجنبی اجنبی‌پرستی بود که دست به این کار زد، ولو شناسنامه ایرانی داشته باشد.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: از عزیزان در عرصه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی، تقاضا می‌کنم که منهای یک عده ناآگاهی که بچه‌سال هستند و ندانسته به عرصه آمدند، با جریان‌های سرشاخه این حرکت که به حمدالله بیشتر این‌ها شناسایی و بازداشت شدند، برخورد آمریکایی و یهودی صهیونیست کنند.

وی با تأکید بر این‌که عاملان اغتشاش در مقاتله به دست مسلمانان گرفتار شده‌اند، افزود: حال قصه از مسئله محارب و مرتد رد شده است، این‌ها صهیونیست بودند که دست به این کار زدند، کسی که پرچم ایران را آتش زده یک صهیونیست است، باید با او این‌گونه برخورد کرد.
وی اضافه کرد: خداوند در سوره احزاب، مقام رحمانیت و رحیمیت را مخصوص مسلمانان می‌کند، «رحماء بینهم»، مسلمانان بین خودشان نظام رحمانیت و رحیمیت حاکم است اما «اشداء علی الکفار»، یعنی این‌ها کافرند، آن ‌هم کافر حربی، چون آمریکا و اسرائیل با ما در حال جنگ است، این‌ها پیاده‌نظام آنان در این مملکت بودند این شرایط را سرپا کردند.
افزایش اقتدار نظام با ایستادگی مردم در مقابل اغتشاشگران مستکبر
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، وقایع اخیر و ایستادگی مردم در مقابل عوامل آن را عامل افزایش اقتدار نظام اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه حسن تدبیر، مجاهده و فداکاری، پا به کار بودن نیروهای انتظامی و بسیجی، همراهی مردم عزیز در صحنه و این مانوری که مردم در اقتدار این نظام نشان دادند، دشمن را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.
وی اضافه کرد: نتیجه این درگیری‌ها به نفع اسلام و نظام تمام شد، اگر این حرکت‌ها صورت نمی‌گرفت، این مانور اقتدار نظام مردمی به عرصه نمی‌آمد و در مقابل چشم جهانیان به نمایش درنمی‌آمد، نظام به این اقتدار نمی‌رسید و به حمدالله قضیه به چند برابر شدن اقتدار نظام انجامید و از پایمردی شما مردم پای این نظام تشکر می کنم.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مشکلات مردم، تصریح کرد: به‌هرحال مردم مشکلاتی دارند، نکته‌ای را رهبر معظم انقلاب در 15 آذر فرمودند، اولاً مقام حکمت ایشان، دوراندیشی و بصیرت عظیم و عزیز رهبر انقلاب آن‌قدر زیاد است که در حدود 20 روز قبل از شروع این واقعه فرمودند «دوستان ما بدانند، دشمنان ما هم بدانند که در طول این 38 سال بعد از پیروزی انقلاب مشکلاتی وجود داشته و هر یک از مشکلات بس بوده که ملت‌ها را از پا دربیاورد، ولی این مشکلات نه‌تنها ما را از پا درنیاورده است بلکه از روز اول قوی‌تر کرده و نتوانسته ما را از پا بیندازد»، این حوادث هم 7 دی رخ داد، فرمودند «این را بدانید آنچه بعد از این در مقابل ما دشمنان مشکل ایجاد کنند، قطعاً از مشکلات قبلی ما کمتر و کوچک‌تر است».

پیش‌بینی رهبر انقلاب از بروز اغتشاشات و ایستادگی مردم
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری وضعیت این اغتشاش، آشوب و مشکلات حساب‌شده‌ای که آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و عربستان دست‌به‌دست هم دادند و راه انداختند را 22 روز قبل پیش‌بینی کردند و فرمودند این کوچک‌تر از گذشته است و به‌مراتب کوچک‌تر است و این هم نمی‌تواند ما را از پا دربیاورد، هم پیش‌بینی کردند، می‌خواهد مشکلات این‌گونه پیش بیاید و هم کوچک‌تر است، برای چه کوچک‌تر است؟
هوشیاری خواص و جامعه در مواجهه با قضایای اخیر
وی با تأکید بر این‌که جامعه ما فتنه 88 را تجربه و پشت سر گذاشته است، یادآور شد: از شما بپرسند نظیر این‌که در این اغتشاشات و آشوب‌ها به وجود آمد، شما فتنه 88 را به یاد می‌آورید، در فتنه 88 که شبیه همین حرکت‌ها در کشور صورت گرفت، درعین‌حال در این فتنه، بخشی از نخبگان و خواص نظام دچار تردید شدند، سکوت کردند، بعضی‌ها فتنه را تأیید می‌کردند.
وی ادامه داد: ما در فتنه 88 از جریان‌های انقلاب، ریزش داشتیم، عناصری ریزش کردند اما در این قضیه خوشبختانه همه در مقابل ایستادند و ما در تمام جریان اجتماعی خودمان هیچ ریزشی نداشتیم، هیچ‌کس هم دچار تردید نشد که فتنه، فتنه آمریکایی، انگلیسی و آل سعود ناپاک است، این را همه فهمیدند، پس مقام معظم رهبری، حکمتشان اقتضا کرد 22 روز قبل بگویند، مردم از این قضایا جا نخورید، خودشان هم در این قضایا چیزی نگفتند، چون گفتند کوچک‌تر از فتنه‌های قبلی است.
وفاداری مردم ایران نسبت به انقلاب و اسلام
عضو مجلس خبرگان رهبری، مردم هوشیار و بصیر کشور را «باوفا» به اسلام و انقلاب توصیف کرد و گفت: شما اهل وفا، صفا، عشق، پویایی، پهلوانی و قهرمانی هستید، آن‌قدر صفا و وفای شما به پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) بالاست که امام بزرگوار فرمودند مثل شما نه پیغمبر اصحاب داشتند، نه امیرالمؤمنین(ع) اصحابی داشتند.
نقطه هدف دشمن، انتقام از مردم حافظ انقلاب است
وی بیان کرد: نکته‌ای که ما باید توجه کنیم این است که این‌ها با این عملی که انجام دادند، نقطه هدف دشمن در این کشور، استکبار و صهیونیست جهانی، نظام نیست، بلکه نقطه هدف دشمن، مردم هستند.
آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: دشمن می‌خواهد مردم را از پا دربیاورد و نابود کند، عده‌ای از مردم به‌عنوان مطالبات بر حق خود آمدند برای این‌که فریادی بزنند و صدایشان را به مسئولان برسانند، اما جریان استکبار آمد برای این‌که صدای مردم به‌عنوان مطالبات به‌حقشان بلند نشود و به جایی نرسد، روی این صدا، موج گذاشت و بر آن ‌سوار شد و مطالبات به‌حق مردم را به‌صورت حرکت ساختارشکنانه درآورد چون با مردم دشمن‌اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این مردم نظام را تأسیس کردند، هشت سال دفاع مقدس پای این نظام ایستادند، در طول 40 سال هر وقت بحران برای این نظام پیش آمد، مرد و مردانه ایستادگی و حمایت کردند، از هیمن رو دشمن می خواهد از مردم انتقام بگیرد، لذا ما هم تا جایی که می‌توانیم باید به این مردم خدمت و رسیدگی کنیم و مشکلات را نادیده نگیریم.
وی، بهره‌برداری سیاسی از نیازها و مشکلات مردم را جنایت در حق آنان دانست و افزود: مردم در معیشت خود مشکل ‌دارند، بعضی از فقرا در جهت زندگی به مرز استیصال رسیدند، این را باید بدانیم، امروز هر کسی بخواهد بر این مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم سوار شود و بهره‌برداری سیاسی کند، عین همین آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هایی هستند که آمدند موج ایجاد کنند برای این‌که مطالبات مردم را منحرف کنند.
شاخصه رشد اقتصادی، اکثریت مستضعف و آسیب‌پذیر جامعه است
امام‌جمعه مشهد با تقبیح هرگونه برخورد سیاسی با مشکلات مردم عنوان کرد: امروز این مردم مشکل‌ دارند، همه باید حرکت کنند، دولت، مجلس، رقبای دولت و هر کسی در هر ظرفیتی و توانی هست، باید با دولت هم‌دست شوند و مشکلات مردم را حل کنند.
وی اضافه کرد: امروز کسی حق ندارد مردم را ابزار تسویه‌حساب سیاسی قرار دهد و سیاه‌نمایی کند چون در این حالت بازیگری سیاسی با جان و مشکل مردم است و این بازیگری، خیانت به مردم و در خط آمریکا و انگلیس بودن است.
آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: برادران، عزیزان ما که می‌خواهند روی شاخصه‌ها بگویند اقتصاد در حال پیشرفت است با شاخصه‌های اقتصادی مسئله را بررسی کنند، منکر آمارها و شاخصه‌هایشان نیستیم، اما این آمارها و شاخصه‌ها براساس درآمد سرانه ملی است که بخش عمده‌اش نفت و میعانات گازی است، فروش کالای پتروشیمی است که همه‌اش مربوط به دولت و حکومت است، یک بخشش هم مربوط به درآمد ثروت‌مندان است.
وی در همین زمینه ادامه داد: همه این درآمدها را با هم حساب کنیم و بگوییم اقتصاد رو به رشد است و درآمد سرانه ملی رو به رشد است! این حساب نیست.
معیار برنامه‌ریزی اقتصادی را معیشت قشر مستضعف قرار دهید
وی به بیان سه پیشنهاد برای اقدام اقتصادی و مدیریت دولت و مجلس پرداخت و گفت: سه پیشنهاد دارم؛ پیشنهاد اول به مجلس و دولت این است که بیایید معیار برنامه‌ریزی خود را معیشت و زندگی قشر مستضعف و آسیب‌پذیر قرار دهید.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: الآن برنامه بودجه 97 در حال بررسی، تصویب و عملی کردن است، بیایید مستضعفان و فقرا را در نظر بگیرید، در هزینه‌سازی‌ها برای نظام ببینید باید بعد از تأمین معیشت، مسئله اشتغال و حل مشکل اشتغال، بعضی حرکت‌ها، مصارف و هزینه‌های اداری را مطرح کنید، یعنی در برنامه‌وبودجه، مردم فقیر را در نظر بگیرید.
«مدیریت جهادی» و «حذف بروکراسی»، راه‌حل مشکلات کشور
وی در بیان دومین پیشنهاد خود، اظهار کرد: مدیران و مسئولان عزیز، مقام معظم رهبری مسئله مدیریت جهادی را برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مطرح کردند. در حال حاضر کشور در شرایطی است که با مدیریت جهادی باید کار و حرکت کنید؛ این‌که بگوییم 8 میلیارد پول لازم است برای این‌که مطالبات مردم از این مؤسسات اعتباری تأمین شود و مردم به مال خود برسند و این 8 میلیارد در دست بررسی، در دست بروکراسی و اجرای دستگاه بانک و قوه قضاییه است، این جواب مردم نیست، مدیریت جهادی کنید و تمام جریان بروکراسی را حذف و مشکلات مردم را حل کنید.
اجرای اقتصاد مقاومتی، راه‌حل مشکلات اشتغال جامعه
آیت‌الله علم‌الهدی، اجرای راهکار اقتصادی مقاومتی را تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی جامعه دانست و افزود: مقام معظم رهبری 4 سال قبل همه حرف‌ها و مشکلات را می‌دیدند و راهکار اقتصادی مقاومتی را بیان کردند، راهکار اجرایی، موقعیت عملیاتی و مؤلفه‌هایش را معین کردند، در ابتدای سال جاری در همین مکان فرمودند: «اقتصادی مقاومتی؛ اقدام و عمل»، 10 ماه هم می‌گذرد، اولین فرایند اجرای اقتصادی مقاومتی، مسئله اشتغال است، چرا هنوز مسئله اشتغال ما با همه مشاغلی که دولت ایجاد کرد، هنوز مشکل وجود دارد؟
وی با بیان این‌که بررسی دلیل افزایش طلاق‌ها نشان می‌دهد «اشتغال»، عامل بخشی از طلاق‌هاست، افزود: در مسئله اشتغال بیاییم حساب کنیم چقدر بیکار است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که باید در کنار دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم، گفت: اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی با ورود اتومبیل‌های خارجی به داخل کشور با 50 برابر شدن واردات پوشاک از سال 85 تا الآن، سازگار نیست، جلویش را بگیرید.
وی اضافه کرد: اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی، با این عرض طویل کالای قاچاقی که مراکز تجاری و بازارهای ما را پر کرده است، نمی‌سازد، همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و وسط میدان بیایم و با حرکت‌ها و مدیریت‌های جهادی، همه ظرفیت‌ها را به کار گیریم و مشکلات را حل کنیم.

captcha