برگزاری سمینار تخصصی نو انگار با محوریت نظر سنجی و روابط عمومی برتر در کردستان
کد خبر: 3681031
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

برگزاری سمینار تخصصی نو انگار با محوریت نظر سنجی و روابط عمومی برتر در کردستان

گروه اجتماعی:سمینار تخصصی نو انگار با محوریت نظر سنجی و روابط عمومی برترامروز 20 دی به همت جهاددانشگاهی استان و با همکاری روابط عمومی استانداری کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد آقاسی، رئیس مرکز افکار سنجی ايسپا در سمینار تخصصی نوانگار که با محوریت نظرسنجی و روابط عمومی برتر امروز، 20 دی ماه در سالن بهزیستی سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ در واقع مسئولیت یک سازمان را برعهده می‌گیرد، اظهار کرد: در این راستا باید درک صحیحی از سازمان و مخاطبان آن داشته باشید و همین امر مسئولیت روابط عمومی‌ها را سنگین‌تر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ما درک ناقصی از مخاطبانمان داشته و بیشتر تصمیم‌گیری‌هایمان براساس همین ادراک ناقص است، افزود: درک ناقص از مخاطبان یک سازمان موجب عدم موفقیت فعالیت‌های محوله آن سازمان می‌شود و این امر به دلیل عدم شناخت نیازها و خواسته‌های مخاطبان است.
رئیس مرکز افکارسنجی ایسپا بیان کرد: برای رسیدن به درک صحیح از مخاطب باید بر اصول و معیارهای مورد توافق اجتماع تکیه کرده و براساس آن خواسته‌های مخاطبان را دریابیم.
وی عنوان کرد: برای رسیدن به توسعه و درک صحیح مخاطب باید به علم تکیه کنیم چرا که علم می‌تواند به ما نشان دهد که کجا هستیم و باید کجا باشیم.
آقاسی اعلام کرد: برای توسعه سازمان باید یک روابط عمومی تعاملی داشته باشیم و یک روابط عمومی تعاملی رابطه خلاق برقرار می‌کند.
وی با اشاره به وجود 12 گام تا روابط عمومی تعاملی بیان کرد: اهمیت شخصیت انسانی، دارای خاصیت تبادلی، نگرش درون سیستمی، رضایت محوری، خلاقیت محوری، مؤید نظام شهروندی، دانش‌محوری، قدرت بازاریابی، دوفضایی، حقیقت محوری، دوری از قوزفکری، آشتی با طبیعت از گام‌های روابط عمومی تعاملی است.
رئیس مرکز افکارسنجی ایسپا با اشاره به آمار بالای کاربران فعال شبکه اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی یک پدیده فراملی است و هر فرد حداقل دو ساعت وقت خود را در فضای مجازی صرف می‌کند.
وی یادآور شد: با توجه به تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی ما به عنوان روابط عمومی چه میزان به فضای مجازی تسلط داریم و برای این فضا چه میزان برنامه داریم و چند درصد سازمان‌ها به این فضا مجهز بوده و به معنی واقعی از آن استفاده می‌کنند.

captcha