پشتیبانی اوقاف از 70 هزار مسجد موقوفه
کد خبر: 3689613
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

پشتیبانی اوقاف از 70 هزار مسجد موقوفه

گروه فرهنگی: مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر اوقاف از 70 هزار مسجد موقوفه و 8 هزار آرامگاه پشتیبانی و حمایت مالی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری، 18بهمن در آیین تجلیل از خادمان اربعین اوقاف و امور خیریه استان البرز و گرامیداشت دهه مبارک فجر که در اوقاف و امور خیریه کرج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف با تاسی از سیره معصومین(ع) پایه‌گذاری شده و به یک سازمان ریشه‌دار تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اوقاف از 70 هزار مسجد موقوفه و 8 هزار آرامگاه پشتیبانی و حمایت مالی می‌کند، افزود: همچنین 15 هزار روحانی به منظور تبلیغ و اجرای نیات واقفان توسط این سازمان به مناطق مختلف کشوراعزام می‌شوند.
این مسئول در ادامه از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم توسط سازمان اوقاف سخن به میان آورد و گفت: امسال چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم با حضور 80 کشور در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
شیری، همچنین به اقدامات سازمان اوقاف در برپایی موکب در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: اوقاف در ایام اربعین موفق به برپایی 100 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی شد و بیشتر این موکب‌ها در ورودی و خروجی کشور و در مرزاستان سیستان و بلوچستان برپا شدند.
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همچنین امسال 15 موکب بزرگ در کشور عراق مستقر شد که برای برپایی این موکب‌ها زمین از سوی ستاد عتبات عالیات و تمام تجهیزات از طریق بقاع متبرکه، موقوفات و خیرین تهیه شد.
دراین آیین از خادمان اربعین حسینی که در موکب حضرت امیرالمومنین(ع) اوقاف و امور خیریه البرز مستقر در نجف اشرف خدمات‌رسانی می‌کردند، تجلیل شد.

captcha