40 درصد موقوفات اراضی کشاورزی هستند
کد خبر: 3689652
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

40 درصد موقوفات اراضی کشاورزی هستند

گروه فرهنگی: مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از وجود 200 هزار موقوفه در کشور خبرداد و گفت: 40 درصد این موقوفات اراضی کشاورزی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری، 18بهمن در حاشیه آیین تجلیل از خادمین اربعین اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 70درصد موقوفات وقف مبتنی بر فرهنگ واعتقاد است و 30 درصد آن به خدمات دیگر تعلق دارد، اظهارکرد: نیت واقفین فقط به اجرای مراسم اهل بیت(ع)، مداحی و روضه‌خوانی خلاصه نمی‌شود و پرداختن به حوزه‌های اخلاق فردی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی و معارف اهل بیت(ع) را نیز شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حال حاضر 30 درصد موقوفات جامعه متناسب با نیازهای روز انجام می‌شود، ابراز کرد: وقف‌ها باید براساس نیازهای جامعه انجام شود و در حال حاضر نیازهای اصلی شامل ازدواج جوانان، مسکن، درمان، و ترویج حوزه‌های فرهنگی اعتقادی و تحصیل است.
این مسئول در ادامه به رشد موقوفات در کشور اشاره کرد و افزود: از سال 88 تاکنون میزان موقوفات رشد خوبی داشته است و تقریبا هر سال دوهزار وقف جدید داشته‌ایم.
شیری بیان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور 200 هزار موقوفه داریم که 40 درصد آن اراضی کشاورزی هستند و کار تولید بر روی آن‌ها انجام می‌شود.
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان با اشاره به اینکه وقف یک صدقه جاریه است و محدودیت ندارد، گفت: یکی از محورهای مهم در اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری جهت تحقق اقتصاد مقاومتی انجام وقف است لذا باید بیشتر در جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم.

 

captcha