رفع مشکلات معیشتی و کنار گذاشتن اشراف‌گرایی؛ اولویت مهم مسئولان در سال 97
کد خبر: 3699876
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
اسفنانی عنوان کرد:

رفع مشکلات معیشتی و کنار گذاشتن اشراف‌گرایی؛ اولویت مهم مسئولان در سال 97

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قطعا اولویت اول دولت در سال 97 رفع مشکلات معیشتی و پرداختن به مباحث مربوط به اشتغال و تولید است، گفت: از طرفی اولویت مهم دیگر در سال جدید، تمرکز ویژه بر روی تقویت عدالت در جامعه و پرهیز از اشرافی‌گری است. کمترین عارضه و آفت اشرافی‌گری در میان مسئولان این است که مسئولان اصلا درد و مشکل افراد کم‌بضاعت، فقیر و طبقه متوسط جامعه را درک و احساس نکنند.

محمد علی اسفنانی، کارشناس مسائل سیاسی و سخنگوی سابق کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اولویت‌های اصلی کشور در سال 97 و اهمیت عدالت‌محوری در قانون‌گذاری و اجرا در این سال گفت: پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید در مصاحبه‌های متعددی گفته‌ام که مهمترین و بارزترین وظیفه دولت در شرایط فعلی مسائل و مشکلات اقتصادی، معیشتی و تولید است و قطعا اولویت اول دولت در سال 97 نیز رفع مشکلات معیشتی و پرداختن به مباحث مربوط به اشتغال و تولید است. مردم و عالی الخصوص جوانان امروز دغدغه اشتغال را دارند و چرخ مملکت نیز با اشتغال جوانان و تدمین امنیت شغلی به حرکت درمی‌آید.

مسئولان در سال جدید به طور ویژه بر روی تقویت عدالت تمرکز کنند/ عدم احساس درد طبقات ضعیف جامعه؛ آفت حداقلی اشرافی‌گری 

وی ادامه داد: از طرفی اولویت مهم دیگر در سال جدید، تمرکز ویژه بر روی تقویت عدالت در جامعه و پرهیز از اشرافی‌گری است. رهبر معظم انقلاب در سال گذشته فرمودند که اشرافی‌گری مسئولان آفتی برای جامعه است. حقیقتا هر جایی که مسئولان به اشرافی‌گری روی آوردند و سبک اداره کشور از حالت جهادی و انقلابی خارج شد کشور دچار مشکل شد.

اسفنانی اظهار کرد: به زبان ساده کمترین عارضه و آفت اشرافی‌گری در میان مسئولان این است که مسئولان اصلا درد و مشکل افراد کم‌بضاعت، فقیر و طبقه متوسط جامعه را درک و احساس نکنند؛ هرچند که در ظاهر صحبت از ضرورت حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه کنند اما به واسطه زندگی و خوی اشرافی، نمی‌توانند عمق مشکلات و دردهای نیازمندان و طبقات عادی جامعه را حس کنند و به همین دلیل نمی‌توانند مجدانه و جهادگونه وارد میدان رفع فقر و تبعیض و حاکم کردن عدالت شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: سال جدید باید سال کنار گذاشتن اشرافی‌گری در مسئولان باشد و مسئولان زندگی طبقه متوسط جامعه را در نظر بگیرند. طبیعتا وقتی این اتفاق رخ داد و به تدریج از جمعیت فقیر جامعه کاسته شد آن زمان می‌توان مسائل دیگر به ویژه در حوزه فرهنگی را در اولویت قرار داد. اما تا زمانی که حتی یک نفر در کشور در شرایط نامطلوب زندگی می‌کند اولویت اصلی کشور مسائل اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم با کنار گذاشتن اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی خواهد بود.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

captcha