شیراز، ظرفیت جذب 20 میلیون گردشگر خارجی را دارد/ تسریع طرح توسعه حافظیه و سعدیه
کد خبر: 3701635
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
مونسان:

شیراز، ظرفیت جذب 20 میلیون گردشگر خارجی را دارد/ تسریع طرح توسعه حافظیه و سعدیه

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشورمان با یادآوری پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی شیراز و استان فارس تأكید كرد كه این شهر خود به تنهایی ظرفیت جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شب گذشته، 29 اسفندماه همزماه با لحظه تحویل سال جدید در مراسمی كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده بود، گفت: کشور ایران دارای غنای تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی متنوع است و با توجه به اهمیت موضوع گردشگری و توجه ویژه رئیس جمهور به صنعت گردشگری، می‌توان این صنعت را راهگشای رفع مشکل اقتصاد و اشتغال کشور دانست.
وی افزود: حوزه گردشگری دارای ابعاد مختلفی است و کشور ما در همه حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است و باید با مدیریت خلاق در جهت جذب گردشگران خارجی به منظور توسعه و ارتقا گردشگری بهره‌مند شد.
معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به طرح اشتغال فراگیر، گردشگری را یکی از حوزه‌های مورد توجه دولت در این طرح اعلام کرد.
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی شهر شیراز و استان فارس گفت: آئین و سنت‌های مردم فرهنگ دوست و مهمان‌واز شیراز به عنوان یک جاذبه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی به‌شمار می‌آید و این شهر خود به تنهایی ظرفیت جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را دارد.
معاون رئیس جمهور همچنین به اقدامات موثر در راستای پیشرفت فیزیکی طرح‌های توسعه مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظیه و سعدی و موزه پاسارگاد نیز اشاره کرد و نوید به ثمر رسیدن هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را به مردم شیراز داد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ضمن ادای احترام به ساحت مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و یاد کردن از حافظ و سعدی دو شاعر نامی شیرازی گفت: تمام داشته‌هایمان را برای حفظ جایگاه شایسته شهر شیراز به کار خواهیم برد.
انتهای پیام

captcha