افزودن بخش بانوان به مسابقات «شوق تلاوت»/ عهده‌دار شدن تأمین هزینه‌ها
کد خبر: 3701695
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
فقهی‌زاده خواستار شد:

افزودن بخش بانوان به مسابقات «شوق تلاوت»/ عهده‌دار شدن تأمین هزینه‌ها

گروه مسابقات ــ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار افزودن بخش دختران نوجوان و خردسال به طرح ملی شوق تلاوت شد.

عبدالهادی فقهی زاده

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ایکنا، در خصوص طرح ملی شوق تلاوت، اظهار کرد: در حال حاضر که شاهد به بلوغ رسیدن این طرح هستیم و از آن نشو و نمای اولیه خارج شده است، ان شاءالله شاهد برپایی این مسابقات ویژه بانوان نیز باشیم.
وی ادامه داد: طرح ملی تلاوت باید ویژه بانوان نیز گسترش پیدا کند، چیزی که نبوده تاکنون زیرا کار بر روی دختران نوجوان به صورت عام مهم است و برای دختران کم سن و سال تر مهم تر است.
فقهی‌زاده با اشاره به اینکه امر فوق می‌تواند برکت مضاعفی را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: در مرحله نیمه نهایی این مسابقات در قشم نیز این امر را پیشنهاد دادم.
وی افزود: معتقدم باید عدالت جنسیتی نیز در این مسابقات و کار فرهنگی مؤثر و خوب داشته باشیم با وجود اینکه تجربه اولیه‌ای را نیز در بخش پسران و آقایان تا سه دوره طرح ملی شوق تلاوت داشتیم و این تجربیات را با فعال کردن بخش بانوان و دختران نیز بکار گیریم.
معاونت قرآن و عترت وزیر ارشاد اضافه کرد: بودجه و اعتبارات بخش بانوان را سعی می‌کنیم، عهده دار شویم. این پیشنهاد خوب است اجرایی شود حتی به صورت مشارکتی با دستگاه‌ها و نهادها و دیگر مؤسسات .
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از22 تا 28 اسفندماه سال 96 در کربلای معلی برپا شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha