تلاش «عثمان طه» برای کتابت قرآن به همه روایات
کد خبر: 3701708
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

تلاش «عثمان طه» برای کتابت قرآن به همه روایات

گروه بین‌الملل ـ عثمان طه کاتب پر آوازه قرآن کریم بر لزوم تسلط کاتب قرآن بر روایتی که قصد کتابت آن را دارد، تاکید کرد.

عثمان طه و کتابت قرآن به همه روایات

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه نشریه مصری بوابة؛ عثمان طه نامی پرآوازه برای دوستداران و قاریان کتاب خداست. وی کاتب 80 ساله قرآن کریم است که قرآن‎هایی که به خط وی منتشر شده در هر خانه و مسجدی یافت می‌شود.

کاتب  مشهور قرآن کریم در سال 1934 در حلب دیده به جهان گشود و اصول خط عربی را نزد پدر آموخت و پس از آن نزد محمد بدوی دیرانی استاد خط سوری در دمشق شاگردی کرد.او نخستین بار در سال ۱۹۷۰ میلادی قرآنی را به خط خودش برای وزارت اوقاف و شئون اسلامی سوریه نوشت.

وی در گفت و گو با نشریه بوابة نیوز در ارتباط با کتابت قرآن می گوید: کتابت کتاب خدا دو سال و نیم به طول انجامید و شکر خدا توانسته‌ام قرآن را به همه روایت کتابت کنم و هزاران نسخه از آن چاپ و در همه جهان اسلام منتشر شده است.

وی در ارتباط با اسلوب و شیوه خود در کتابت قرآن تصریح کرد: هر صفحه با آیه‌ای آغاز و پایان می‌یابد. همچنین من به توازن کلمات در خطوط از حیث حروف توجه کرده و شکل هر حرف را مناسب با موقعیت آن کلمه نسبت به کلمه بعد و قبل از آن آورده‌ام.

عثمان طه در رابطه با تفاوت کتابت قرآن به روایت عثمان طه با دیگر روایات، گفت: خطاط باید بر روایتی که می‌خواهد آن را کتابت کند، تسلط کامل داشته باشد تا کتابت برای او آسان شود.

وی با بیان این که روایت قالون از نظر کتابت حروف و نقطه و اعراب گذاری بسیار سخت است، در رابطه با حروف چاپی توضیح داد: من حروف کامپیوتری را طراحی کرده‎ام که به خط عثمانی معروف شده است.

انتهای پیام

 

captcha