نتیجه خرید کالای خارجی، به خاک فقر نشاندن خانواده کارگر ایرانی است
کد خبر: 3701792
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

نتیجه خرید کالای خارجی، به خاک فقر نشاندن خانواده کارگر ایرانی است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه مشهد ابراز کرد: متدینان که غیرت دینی‌شان اجازه نمی‌دهد، کالای خارجی مصرف کنند و علاقه‌مندان به کشور و این آب‌و خاک نیز غیرت ملی‌شان این اجازه را نمی‌دهد؛ کسانی که به امام زمان معتقدند و این آب‌ و خاک برایشان ارزش دارد بدانند که خرید یک لباس خارجی در حقیقت به معنای گرفتن پول از کارگر ایرانی و به خاک فقر نشاندن زن و بچه اوست.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ظهر امروز، سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ‌ حضور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی در اولین روز سال را عنایت ویژه امام رضا(ع) به زائران و مجاوران دانست و بیان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب، بیان‌کننده راهبردهای جامع و مهم برای مسئولان و کارگزاران نظام، عموم مردم و همه مسلمانان جهان است.
تداوم انقلاب؛ نشانه زمینه‌سازی برای ظهور
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی ایران و معجزه انقلاب در تداومش تا به حال، اضافه کرد: بعد از انقلاب پیامبر(ص) هیچ انقلابی نبوده که طی 40 سال یا پس از آن اصولش دست‌نخورده باقی بماند، اما اصول انقلاب اسلامی ما پابرجاست؛ این نشانه معجزه انقلاب است و نوید می‌دهد که این انقلاب مقدمه انقلاب جهانی امام زمان(عج) است.
امام جمعه مشهد در همین راستا توضیح داد: انقلاب اسلامی ایران به‌وجود آمد تا جریان نظام ولایی به‌عنوان دکترین سیاسی، برخاسته از آموزه‌های اسلامی و معارف آسمانی نهادینه شده تا زمینه ایجاد نظام ولایی جهانی امام معصوم فراهم شود که تداوم اصول انقلاب، نشان‌دهنده این حقیقت است.
آیت‌الله علم‌الهدی در رابطه با نقش رهبر معظم انقلاب در تداوم جریان انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: ایشان درباره یک نکته، چیزی نفرمودند و شاید بعدها هم بیان نکنند؛ آن هم نقش شخص رهبر معظم انقلاب در عمر 40 ساله انقلاب است که باید به آن توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به پیشرفت‌های سیاسی - بین‌المللی انقلاب اسلامی در حوزه مبارزه با استکبار، قطع دخالت آنان و نقش‌آفرینی در منطقه، ادامه داد: در کنار این نقطه پیشرفت و پیروزی، با سلسله مشکلات معیشتی مردم نیز روبه‌رو هستیم که نمی‌شود، انکارش کرد.
نقش رهبر انقلاب در پیشرفت‌‌ کشور
آیت‌الله علم‌الهدی به پیشرفت‌های دفاعی کشور و نقش مدیریت رهبر انقلاب در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از امکانات اولیه دفاعی محروم بودیم؛ قبضه‌های توپ ما لوله نداشت، گلوله و خمپاره‌انداز نداشتیم و ... اما الان ما همان مردمیم و آمریکا از موشک‌های ما می‌ترسد.
وی با بیان اینکه در سال دوم پس از انقلاب، دشمن 1500 کیلومتر از خاک ما را اشغال کرد اما امروز خاکریز ما در 10متری مرز اسرائیل قرار دارد و رزمندگان ما در ساحل مدیترانه می‌جنگند، ادامه داد: رسیدن به این جایگاه، پیشرفت و اقتدار، مرهون مدیریت رهبر معظم انقلاب است.
امام جمعه مشهد با اشاره به انتخاب عناوین اقتصادی برای چند سال پیاپی توسط رهبر معظم انقلاب و ارائه راهکارها برای معضلات اقتصادی، درباره علت این مشکلات، اظهار کرد: علت عمده این مشکلات عمل‌نکردن کارگزاران نظام به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است.
وی در همین راستا با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای وضعیت معیشت مردم و اقتصاد افزود: علت این عقب‌گرد و رکود، عمل‌نکردن به نسخه‌های جامع و کامل رهبری است.
اگر بی‌توجهی شود، مشکلات پابرجا خواهند بود
امام جمعه مشهد با اظهار این مطلب که منطق رهبر معظم انقلاب شکرگزاری و دیدن نیمه پر لیوان است، اضافه کرد: با این‌ وجود، ایشان فرمودند آن کاری که باید در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام می‌شد، صورت نگرفت و اگر انجام می‌شد الان چنین وضع اقتصادی‌‌ نداشتیم. ایشان شعار سال معین کردند، موانع و کیفیت اجرا را هم توضیح دادند و گفتند مخاطب من تنها مسئولان نیستند بلکه همه مردم‌اند؛ با این‌حال اگر سخنان ایشان موردتوجه قرار نگیرد، مشکلات پابرجا خواهند بود.
وی مسئولان را اولین مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با شعار سال دانست و بیان کرد: اگر مسئولان دروازه کشور را به روی کالای خارجی نبندند، کشور 80 میلیونی با این تقاضای گسترده را به بازار خارجی بدهند، به ارقام بالای تبادل تجاری افتخار کنند و بعد هم ببینیم از کشور ما حداکثر فقط نفت و گاز صادر شده، تمام کالاهای موجود در کشور وارد می‌شود و کارخانه‌های ما تعطیل می‌شوند، نمی‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد.
آیت‌الله علم‌الهدی در همین راستا درباره تأثیر معضل قاچاق در تضعیف کالای ایرانی، اضافه کرد: وقتی کالای خارجی به‌ صورت قاچاق و با نصف قیمت وارد کشور می‌شود، فضای رقابت را از کالای ایرانی می‌گیرد و باعث تضعیف آن در بازار می‌شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سرمایه عظیم جوانان ایرانی که بسیاری کشورها از آن محرومند، تصریح کرد: وقتی اجازه دهیم استعداد، قدرت و ابتکار یک جوان دفن شود و عمرش به بیکاری بگذرد، چطور می‌شود قدر این سرمایه را دانست و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، بازار 15 کشور همسایه را در اختیار گرفت؟!
وی در خصوص لزوم توجه به صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه، ابراز کرد: این موضوع برای مردم ما دردآور است که وقتی قرار است در مقابل ایادی استکبار و تکفیری‌ها از مردم مظلوم عراق و سوریه دفاع شود، عزیزان ما جان بدهند، فداکاری کنند و ریشه دشمن و مزدوران داعشی و تکفیری را از بین ببرند اما وقتی قرار است بازار این کشورها کانون صادرات شود، همان کسانی که به تکفیری‌ها کمک کردند و آنان را به جان مردم آن کشورها انداختند، بازار را به دست بگیرند و مردم ما در آن سهمی نداشته باشند.
وی در همین مورد تأکید کرد: اگر کارگزاران و مسئولان ما به این موارد توجه نداشته باشند، حمایت از کالای ایرانی به همان بلایی مبتلا خواهد شد که اقتصاد مقاومتی شد و رهبری هم از کم‌کاری‌ها گلایه خواهند کرد.
امام جمعه مشهد سخنانش را با توصیه به همه اقشار نسبت به خرید کالای ایرانی به پایان برد و ابراز کرد: ما همه وظیفه داریم؛ متدینان که غیرت دینی‌شان اجازه نمی‌دهد کالای خارجی مصرف کنند و علاقه‌مندان به کشور و این آب‌ وخاک نیز غیرت ملی‌شان این اجازه را نمی‌دهد؛ کسانی که به امام زمان معتقدند و این آب‌ وخاک برایشان ارزش دارد، بدانند که خرید یک لباس خارجی در حقیقت به معنای گرفتن پول از کارگر ایرانی و به خاک فقر نشاندن زن و بچه اوست.

انتهای پیام

captcha