مبارزه با قاچاق کالا؛ یکی‌از الزامات تحقق شعار
کد خبر: 3701803
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

مبارزه با قاچاق کالا؛ یکی‌از الزامات تحقق شعار

گروه اقتصاد ـ امام جمعه بروجرد خرید کالای خارجی را خیانت به کشور دانست و گفت:و ضروری است برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق واحدهای تولیدی از کالاهای ایرانی مصرف شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به شعار سال گفت: همه ساله بر اساس یک سنت پسندیده رهبری سال جدید را با شعار خاصی نام‌گذاری می‌کنند که نام‌گذاری سال‌ها یک اقدام تشریفاتی نیست بلکه این نام‌گذاری سال‌ها با توجه به یک‌سری اهداف صورت می‌گیرد و این نام‌گذاری‌ها یک نوع هدف‌گذاری و تعیین اولویت‌ها و توجه دادن جامعه به اوویت‌های کشور است که تعیین نقشه کلی راه برای خواص و ایجاد حساسیت در آحاد جامعه است.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند و مروری بر نام‌گذاری سال‌ها نشان می‌دهد که مهم‌ترین مسئله کشور از دیدگاه رهبری حل مشکلات اقتصادی است و مهم‌ترین ضرورت فوری کشور در حال حاضر مسئله اقتصاد است و این نام‌گذاری نشان می‌دهد که مسئولان کشور در سال‌های گذشته در تحقق شعار سال موفق نبودند و بر همین اساس باید اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی به‌عنوان شعار سال تداوم یابد.
خطیب جمعه بروجرد اظهارکرد: دشمنان ایران متاسفانه هنوز هم از فشار آوردن بر کشور ما مایوس نشده و هنوز هم اولویت‌شان برای ضربه زدن، اقتصاد است و در همین راستا در اقتصاد مقاومتی باید تمرکز بر اشتغال، تولید داخلی و حمایت از کالای داخلی صورت گیرد.

تولید کالای با کیفیت پایین ضربه به اقتصاد کشور است

ترابی گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی فرمودند شعار سال هم خطاب به مسئولان است هم مردم و همه باید خودشان را در تحقق شعار سال مسئول بدانند و به وظایف خود عمل کنند، تولیدکنندگان تولید خود را افزایش داده و کیفیت محصولات را ارتقا دهند چراکه تولید کالای با کیفیت پایین ضربه به اقتصاد کشور است.
امام جمعه بروجرد افزود: ضروری است تا مردم به مصرف‌گرایی داخلی روی آورند و از محصولات داخلی استفاده کنند اما اگر توجه داشته باشیم که خرید کالای خارجی وابستگی دارد و باعث فشار به کشور می‌شود ترجیح می‌دهیم از کالاهای داخلی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام ترابی خرید کالای خارجی را خیانت به کشور و نظام دانست و افزود: خرید کالای خارجی به‌معنای بیکاری، رکود، تعطیلی کارخانه‌هاست و نیاز است تا با مصرف کالای داخلی از این مشکلات جلوگیری شود.

دولتمردان باید به دور از شعار از تولید داخلی حمایت کنند

خطیب جمعه بروجرد تصریح کرد: دولتمردان باید به دور از شعار از تولید داخلی حمایت کنند و یکی‌از الزامات تحقق شعار سال مدیریت جدی بر واردات کشور است چراکه امروز مدیریت جدی بر واردات کشور نیست و این واردات بی‌رویه به اقتصاد و تولید داخلی ضربه زده است.
ترابی ادامه داد: یکی‌از الزامات تحقق شعار سال مبارزه با قاچاق کالاست و افرادی هستند که دست در قاچاق دارند و خیلی از کالاها از مبادی رسمی وارد می‌شوند اما اگر می‌خواهیم برای جلوگیری از قاچاق کالا موفق باشیم باید مجلس، دولت و دستگاه قضا با همکاری همدیگر با قاچاق برخورد کنند.
وی در بخش دیگری با اشاره به ششم فررودین سالروز حمله رژیم سعودی به ملت یمن، افزود: فروردین سال 94 حمله این رژیم به ملت یمن صورت گرفت و بعد از سه سال که از تهاجم آل‌سعود به یمن می‌گذرد، آل‌سعود با وجود آن همه جنایات و تجهیزات مدرنی که از کشورهای غرب وارد کرده‌اند و میلیاردها دلار هزینه کرده است اما امروز نه تنها در یمن پیروز نشده بلکه خودشان اظهار شکست می‌کنند.
حجت‌الاسلام ترابی تصریح کرد: سعودی‌ها تلاش داشتند ظرف سه ماه پیروز شوند اما بعد از مدت‌ها نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه گرفتار شده و ملت یمن با دست خالی پیروز یمن هستند و ادامه دار شدن این جنگ به ضرر آل‌سعود است و بیش از 13 هزار نفر کشته شده که از این تعداد سه هزار نفر کودک بوده‌اند.

انتهای پیام

captcha