مشهد میزبان دائم مرحله نهایی مسابقات قرآن بانوان شاغل و همسران نزاجا/ نوآوری‌ در فعالیت‌های سال 97
کد خبر: 3703992
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

مشهد میزبان دائم مرحله نهایی مسابقات قرآن بانوان شاغل و همسران نزاجا/ نوآوری‌ در فعالیت‌های سال 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طبق اعلام مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش، عملکرد این موسسه در سال 97 با نوآوری‌هایی نظیر افزودن رشته‌های حفظ سه جزء و یک جزء همراه خواهد بود.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن اشاره به عملکرد این دارالقرآن طی سال 96، اظهار کرد: فعالیت‌های دارالقرآن طی سال گذشته در سه حوزه محافل، مسابقات و آموزش متمرکز شد.
وی ادامه داد: در بحث آموزش قرآن در زمینه برپایی کلاس‌های تخصصی آموزش قرآن و مجامع تخصصی قرآن دوره‌هایی ویژه کارکنان پایور و وظیفه برپا شد.
کشتگر با اشاره به افتتاح 10 مؤسسه تخصصی قرآن طی سال گذشته، عنوان کرد: برابر با برنامه 5 ساله تا پیایان سال 99 50 مؤسسه آموزش تخصصی قرآن کریم در کل کشور تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد که تا پایان سال 96، 20 مؤسسه افتتاح و راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته حدود 600 محفل انس با قرآن با رویکرد طرح تدبر در قرآن و از جمله برپایی محافل در مناطق مرزی و اعزام دو کاروان قرآنی یکی سوم خردادماه و همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در مسجد جامع خرمشهر و اعزام کاروان دیگر همزمان با راهیان نور به مناطق مرزی جنوب و جنوب غرب که حدود 9 روز به طول انجامید و فعالیت این کاروان باعنوان «از حرم تا حرم» و آغاز محافل و کرسی‌های اذان‌گاهی از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم امامزاده محمد‌بن موسی الکاظم(ع) سبزقبای دزفول اشاره کرد.
مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: طی ایام تابستان نیز محافل انس با قرآن ویژه خانواده‌ها در اردوگاه‌های ساحلی نیروی زمینی و در حاشیه مسابقات سراسری و نهایی، به مناسبت روز ارتش، هفته دفاع مقدس و در ماه مبارک رمضان و همچنین دیگر مناسبت‌های مذهبی و دینی و ملی با تلاوت قاریان ممتاز ارتش و اساتید بین‌المللی برپا شد.
وی با اشاره به سی و هفتمین دوره مسابقات کارکنان پایور و وظیفه و همچنین مسابقات دانشجویان دانشگاه افسری، ادامه داد: مقرر شد مرحله سراسری مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش در بخش بانوان شاغل و همسران به میزبانی دائمی مشهد برگزار شود که در حاشیه این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی می‌شود.
کشتگر با اشاره به اینکه آزمون انتخابی ارتش‌های کشورهای ایران و عمان را سال گذشته داشتیم، تصریح کرد: یکی از اقدامات موفق نیروی زمینی ارتش در سال 96 این بود که با همکاری و مساعدت فرماندهی نیروی زمینی اعطای 20 روز مرخصی تشویقی به کارکنان وظیفه‌ای که یک جزء از قرآن را حفظ می‌کنند. همچنین در سال 96 چهار مرحله آزمون ارزیابی به صورت سراسری در میان تمامی کارکنان وظیفه این نیرو انجام شد.
وی بیان کرد: از دیگر کارهای نو و اثرگذار می‌توان به برپایی کارگاه‌های آموزشی در حاشیه مسابقات اشاره کرد، علاوه بر اینکه مسابقات جنبه رقابتی دارد، جنبه آموزشی را نیز دارد چنانکه استاد راهنما پس از هر تلاوت و یا ارائه محفوظات با حضور در کنار قاریان و حافظان نکات مربوط به تلاوت و محفوظات را ارائه می‌دهد.
کشتگر بیان کرد: اما سال گذشته همزمان با برپایی مسابقات در کنار سالن مسابقات نیز به کارگاه‌های آموزشی ویژه تمامی رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود که مورد استقبال متسابقان قرار گرفت.
مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش ادامه داد: از دیگر کارهای سال 96 در سایر فعالیت‌ها این است که نخستین همایش مسئولان دارالقرآن‌های یگان‌های مستقر در استان تهران و قم در اسفندماه برپا شد و بخاطر بازخورد خوبی که داشت، برنامه‌ریزی شد که در سال 97 این کار به صورت منطقه‌ای انجام شود. در همین راستا 9 همایش در اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان دارالقرآن یگان‌های نزاجا در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کشتگر بیان کرد: تکریم و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی نیروی زمینی ارتش، نو آوری در مسابقات در سال 96 و افزودن رشته‌های حفظ سه جزء و افزودن رشته حفظ یک جزء در مسابقات قرآن سال 97 با توجه به رویکرد جامعه قرآنی در بخش حفظ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری در تشویق خانواده‌ها و کارکنان به حفظ قرآن از دیگر برنامه‌های این دارالقرآن است.
وی تصریح کرد: در سال 96 نیز جلسات جزء‌خوانی قرآنی نزاجا  برگزار شد که تعدادی از این جلسات با همکاری رادیو و شبکه‌های استانی نیز پخش شد.
مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: طی امسال نیز مسابقات مدون را در طول سال ادامه می‌دهیم به گونه‌ای که طی این سال برابر برنامه پنج ساله، هر سال 10 مؤسسه تخصصی قرآنی تجهیز و راه‌اندازی کنیم. همچنین میزبانی سی و هشتمین دوره مسابقات نهایی کارکنان پایور و وظیفه به میزبانی نیروی زمینی برپا می‌شود و در بخش آموزش کار مهم داریم چنانکه طی برنامه‌ریزی برنامه آموزش قرآن از راه دور را ویژه قاریان و حافظان برتر نیروی زمینی ارتش درنظر گرفته‌ایم و براساس مشورتی که با پیشکسوتان قرآنی داشته‌ایم آموزش غیرحضوری برپا می‌کنیم. چنانکه بر این اساس هر چهار ماه یکبار آزمون آن به صورت حضوری در بخش قرائت و حفظ انجام می‌شود و در صورت کسب موفقیت در این آزمون‌ها ادامه دوره آموزشی را از سوی دارالقرآن نیروی زمینی خواهند داشت.
وی تصریح کرد: این برنامه با اهداف ارتقای سطح کیفی قاریان و حافظان نیروی زمینی است که برای نخستین بار انجام می‌شود. در سال 97 نیز در نظر داریم که بیش از 100 محفل قرآنی به مناسبت روز ارتش و 29 فروردین‌ماه بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، برپا کنیم.
انتهای پیام

captcha