وحدت؛ مهم‌ترین خواسته قرآن از مسلمانان
کد خبر: 3709616
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

وحدت؛ مهم‌ترین خواسته قرآن از مسلمانان

گروه فعالیت‌های قرآنی- عبدالرحمن مجلی عبدالحکیم قاسم، شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تأکید کرد: وحدت مهم‌ترین خواسته قرآن از مسلمانان است.

عبدالرحمن مجلی عبدالحکیم قاسم، شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از کشور لیبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: دانشجوی پزشکی در دانشگاه ترابلس هستم و در این مسابقات در رشته حفظ شرکت دارم.
 خواهران و برادران این حافظ قرآن نیز از جمله علاقه‌مندان به قرآن هستند؛ وی در این باره توضیح داد: چهار خواهر و شش پسر دارم که چهار نفرشان حافظ هستند و بقیه هم به قرآن علاقه دارند.
پدر؛ عامل انگیزه‌بخش برای حفظ قرآن
وی که در 11سالگی حافظ کل قرآن شده، در خصوص آغاز فعالیت‌های قرآنی‌اش، اظهار کرد: پدرم حافظ قرآن بود و همین امر به من انگیزه داد تا به مرکز حفظ قرآن بروم.
این متسابق قرآنی درباره تأثیر تلاوت قرآن در زندگی‌اش، ابراز کرد: برکات قرآن در درس، امور زندگی و درسی‌ام تأثیر مطلوبی داشته است.
انتظار مردم از جامعه قرآنی
وی در پاسخ به این سوال که مردم از جامعه قرآنی چه انتظاری دارند، بیان کرد: مردم می‌خواهند یک قاری جامعه را به راه درست راهنمایی کند؛ البته قاری یا حافظ قرآن باید خودش به اخلاق پایبند باشد، چون نگاه دیگران نگاه ویژه‌ای به او دارند.
این شرکت‌کننده در مسابقات دانشجویان مسلمان، اضافه کرد: ترویج اندیشه قرآنی راه‌های زیادی دارد و یهترین راهش هم این است که یک قرآنی خودش به اخلاق قرآنی پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، درباره وضعیت امروز کشورهای اسلام از نگاه یک حافظ قرآن، اظهار کرد: من مسائل دنیای اسلام را از طریق اخبار دنبال می‌کنم و چون مسلمانم طبیعتاً اتفاقی که در این کشورها رخ می‌دهد برایم مهم است؛ کشتاری که بین مسلمانان اتفاق می‌افتد و اینکه کشورهای اروپایی به دنبال سلطه بر کشورهای اسلامی هستند، ناراحت‌کننده است.
وی در همین راستا اضافه کرد: ناراحتی من بیشتر به این خاطر است که برخی از مسلمانان چون نمی‌توانند با سلطه کشورهای اروپایی مقابله کنند به آن‌جا مهاجرت می‌کنند تا زندگی آرامی داشته باشند و البته برخی شرایط مهاجرت را هم پیدا نمی‌کنند.
وی با اشاره به شرایط کشور خودش، لیبی ابراز کرد: ارتباطات قرآنی لیبی با کشورهای دیگر از دو سال پیش بهتر شده؛ شرایط امنیتی لیبی نیز از قبل بهبود یافته و ان‌شاء‌الله بهتر نیز خواهد شد.
این حافظ قرآن در پایان این بخش از سخنانش تأکید کرد: وحدت مهم‌ترین خواسته قرآن از مسلمانان است.
از مردم ایران متشکرم
این حافظ قرآن کریم که میهمان جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش با ابراز این مطلب که من در مدت حضورم در ایران انگار در کشور خودم حضور داشتم، ادامه داد: تنها حرفی که به مردم ایران دارم این است که به خاطر ضیافت خوبشان تشکر کنم.

انتهای پیام

captcha