ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان تغییرات صحیح در راستای ارتقا را به نمایش گذاشت
کد خبر: 3710278
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
سادات فاطمی:

ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان تغییرات صحیح در راستای ارتقا را به نمایش گذاشت

گروه مسابقات ــ ناظر هیئت داوران ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان ضمن تأکید بر سطح بالای فنی و نظم در این دوره از مسابقات، گفت: به لحاظ فنی این دوره از مسابقات دانشجویان حتی از رقابت‌های بین المللی قرآن که اخیراً در تهران برگزار شد، بالاتر بود.

تأکید بر بالاتر بودن سطح فنی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان از رقابت‌های ایران

سیدجواد سادات فاطمی، ناظر هیئت داوران ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در بالاترین سطح ممکن چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ پشتیبانی برگزار شد، گفت: در بحث پشتیبانی شاهد نظم بسیار بالایی در برگزاری مسابقات بودیم.
وی در ادامه به سالن محل برگزاری مسابقات اشاره کرد و افزود: سالن این دوره از مسابقات نیز دارای استانداردهای لازم برای این نوع برگزاری بود و جایگاه‌هایی که برای قاریان و حافظان در نظر گرفته شده بود، مطلوب بود. همه چیز با یک نظم و ترتیب مثال زدنی برگزار شد. همچنین برای افرادی که می خواستند در سالن حضور داشته باشند و از تلاوت ها بهره مند شوند نیز جایگاه در نظر گرفته شده بود.
سادات فاطمی همچنین به سطح فنی رقابت ها اشاره و تصریح کرد: به لحاظ فنی نیز شاهد رویکرد بسیار بالایی بودیم به گونه ای که اگر بخواهم مقایسه ای بین مسابقات بین المللی قرآن ایران و این رقابت ها به لحاظ فنی داشته باشم، قطعاً این رقابت ها از جایگاه فنی بالاتری برخوردار است.
ناظر هیئت داوران ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مورد تغییرات در شکل برگزاری مسابقات در این دوره نیز اذعان کرد: امسال شاهد دوره‌ای متفاوت در برگزاری مسابقات بودیم، یکی از علت‌های این تفاوت مشارکت دستگاه‌های مختلف در امر برگزاری مسابقات بود. اینکه نهادها و دستگاه‌های مختلف در برگزاری مسابقات مشارکت داشته باشند، بسیار مفید و مطلوب خواهد بود؛ چرا که خروجی چنین هم افزایی‌هایی ارتقای فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.
این داور مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: زمانی که مشارکت وجود داشته باشد، این موضوع در برگزاری مطلوب مسابقات نیز اثر خواهد گذاشت و لذا برای همین است که در این دوره از مسابقات دانشجویان، شاهد اوج‌گیری سطح مسابقات و نیز ارتقاء آن هستیم.
سادات فاطمی با تأکید بر اینکه برای ساکن نبودن فعالیت ها نیاز به ابتکار و نوآوری داریم، بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها هست که از آموزش‌های ابتدایی و پایه شروع می شود تا برگزاری مسابقات و با کارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی و ... ادامه می‌یابد. ایجاد فضای قرآنی در جامعه میسر نخواهد بود، مگر با کمک رسانه‌ها و توجه به نوآوری‌ها در این عرصه. بنابراین من اعتقاد دارم که برای ارتقای فعالیت‌ها باید رسانه‌ها بسیار بیشتر کار کنند و فعالیت جدی‌تری داشته باشند و فعالیت‌های آموزشی و تبلیغاتی جدی‌تری انجام شود.
ناظر هیئت داوران ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان در ادامه عنوان کرد: برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی بخشی از وظایف بر دوش مسئولان قرار دارد. مسئولان باید جایگاه و شأن حفاظ، قراء، اساتید و معلمین قرآن را به حدی بالا ببرند و رسانه‌ها نیز به حدی به آن بپردازند که جوان و نوجوان در گوشه و کنار کشورمان رغبت پیدا کند تا وارد این عرصه شود.
وی در پایان بار دیگر بر فراهم بودن شرایط مطلوب برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان اشاره و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های قرآنی کشور ارتقاء یابد علاوه بر نوآوری و ابتکار در فعالیت‌ها باید همه زنجیره‌های این عرصه به نوعی به خوبی عمل کنند تا خروجی آن فعالیت قرآنی ارتقا یافته در کشور باشد.

انتهای پیام

captcha