عمومیت قانون مرگ/ تکذیب‌کنندگان آیات وحی ظالم‌ترین افراد هستند
کد خبر: 3722459
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
در تفسیر سوره زمر مطرح شد:

عمومیت قانون مرگ/ تکذیب‌کنندگان آیات وحی ظالم‌ترین افراد هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان، به عمومیت قانون مرگ برای انسان‌ها اشاره و افزود: مبحث مرگ یک قانون عام است و برای همه عمومیت دارد.

عمومیت قانون مرگ/تکذیب‌کنندگان آیات وحی؛ ظالم‌ترین افراد

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، شامگاه سه‌شنبه، ۲۲ خرداد در جلسه تفسیر قرآن‌کریم که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، بیان عمومیت قانون مرگ را محور تفسیر آیات ۳۰ تا ۳۲ سوره زمر با مضمون «إِنَّكَ مَيِّتٌ وَ إِنَّهُمْ مَيِّتُونَ ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عِنْدَ رَبِّكُمْ تَخْتَصِمُونَ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَذَبَ عَلَى اللَّهِ وَ كَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ أَ لَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْكافِرِينَ» برشمرد و گفت: این‌که انسان پایان زندگی دارد در این دنیا باقی نمی‌ماند در سوره زمر بیان شده است.
وی مسئله مرگ به‌عنوان یک قانون عمومی ذکر کرد و با ذکر این مطلب که هیچ کس از قانون مرگ استثنا نیست به تاثیرگذاری مسئله مرگ پرداخت و گفت: یاد مرگ برای بیداری از غفلت و توبه و عدم دلبستگی به دنیاست.
آیت‌الله میرعمادی به اثبات عمومیت قانون مرگ پرداخت و با ذکر این مطلب که قانون مرگ یک امر عام است، اضافه کرد: دروغ بستن به خدا و تکذیب آیات خدا و رسول خدا از اعمال ظالمان است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با طرح این سؤال که آیه ۳۰ سوره زمر در مقام چه چیزی است، اضافه کرد: برخی مفسران بر این باورند که برخی مردم فکر می‌کردند که پیامبر(ص) هرگز از دنیا نمی‌رود کمااینکه دسته‌ای دیگر بر این اعتقادند که این آیه موید این مطلب است که مشرکان دائما بر علیه پیامبر(ص) توطئه می‌زدند.

تحریم اقتصادی؛ توطئه بی‌تاثیر مشرکان بر علیه پیامبر اکرم(ص)

این مفسر قرآن‌کریم یکی‌از توطئه‌های دشمنان را تحریم اقتصادی پیامبر ذکر کرد و با بیان این‌که این تحریم اثر نداشت، خاطرنشان کرد: امروز هم حقیقت این است که نمی‌شود کشور ایران را تحریم اقتصادی کرد.
وی به ناامیدی کفار مکه در برابر چراغ اسلام اشاره کرد و گفت: کفار مکه با خود فکر می‌کردند که با از دنیا رفتن پیامبر اکرم(ص)، اسلام هم از بین می‌رود.
آیت‌الله میرعمادی گفت: دشمنان خیال می‌کنند با فشار می‌توانند انقلاب را از پای در بیاورند در حالی‌که انقلاب ما بالنده باقی می‌ماند و نور اسلام و نور قرآن خاموش نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که «تَخْتَصِمُونَ» در این آیه به‌معنای دعوا کردن از روی کینه و دشمنی است، اضافه کرد: یعنی مشرکان در روز قیامت با هم دعوا و مخاصمه کرده و گناه را به گردن دیگری می‌اندازند، این در حالی‌است که معنای دیگر «تَخْتَصِمُونَ» بیانگر این مطلب است که مؤمنان و مسلمانان در خصوص ولایت با هم مخاصمه می‌کنند.
امام‌ جمعه خرم‌آباد ادامه داد: آن‌چه در دنیا مورد مخاصمه انسان بود در آخرت هم مورد مخاصمه است در حالی‌که مخاصمه اخروی در محضر خداست.
این مفسر قرآن‌کریم به تشریح مراحل مخاصمه در نزد پروردگار پرداخت و با ذکر این مطلب که در مرحله اول خداوند در قیامت به انسان‌ها اجازه مخاصمه می‌دهد، عنوان کرد: در مرحله دوم از انسان‌ها می‌خواهد که حرف حق بزنند و در مرحله سوم به دهان آن‌ها مهر می‌زند و در میان آن‌‌ها داوری می‌کند.

تکذیب‌کنندگان خدا و رسول خدا و آیات وحی؛ ظالم‌ترین افراد

وی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره زمر می‌فرماید دروغ بستن به خدا و تکذیب آیات خدا و رسول خدا از اعمال ظالمان است به عبارت دیگر تعبیر «فَمَنْ أَظْلَمُ» این است که فردی ظالم‌تر از کسی‌که خدا و پیامبر و وحی را تکذیب کرده است وجود ندارد.

در سوره زمر بیش‌از ۱۰ مورد استفهام انکاری به کار رفته است

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که در سوره زمر بیش‌از ۱۰ مورد استفهام انکاری به‌کار رفته است، اضافه کرد: کسانی‌که خدا و پیامبر و آیات قرآن را تکذیب کردند ظالم‌ترین انسان هستند این در حالی‌است که کسی‌که به خدا دروغ ببندد و آیات قرآن را تکذیب کند تا ابد در جهنم خواهد بود.

انتهای پیام

captcha