آغاز تظاهرات فلسطینی‌ها در «جمعه وفاداری به مجروحان»
کد خبر: 3724459
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

آغاز تظاهرات فلسطینی‌ها در «جمعه وفاداری به مجروحان»

گروه بین‌الملل ـ شهروندان فلسطینی ساکن در نوار غزه با حرکت به سمت مرزهای شرقی با سرزمین‌های اشغالی فلسطین برای شرکت در تظاهرات «جمعه وفاداری به مجروحان» هستند.

 آغاز تظاهرات فلسطینی‌ها در «جمعه وفاداری به مجروحان»
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب الیوم؛ گروه‌های مختلف فلسطینی به دعوت هیئت ملی اردوگاه‌های راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره در حال حرکت به سمت مرزهای شرقی با سرزمین‌های اشغالی فلسطین برای شرکت در تظاهرات جمعه وفاداری به مجروحان هستند.
 
این هیئت با صدور فراخوانی از شهروندان فلسطینی خواست که جمعه این هفته نیز به سمت اردوگاه‌های بازگشت در شرق غزه تجمع کنند.
 
در این فراخوان ضمن تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات‌ها، تصریح شده که تظاهرات بازگشت تا تحقق تمامی اهدافش ادامه دارد.
 
هیئت ملی اردوگاه‌های راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره همچنین ضمن تأکید بر حق بازگشت فلسطینیان به خانه و کاشانه خود، شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه و رد معامله قرن که از آن به‌عنوان سرزمین جایگزین برای فلسطینی‌ها تعبیر می‌شود را خواستار شدند.
 
جوانان فلسطینی از صبح امروز با جمع‌آوری لاستیک‌هایی هستند که در طول هفته به این مکان آورده‌اند، ضمن به اهتزار درآوردن پرچم فلسطین، شعارهایی در حق خود در بازگشت به روستاها و خانه و کاشانه خود سر می‌دهند.
 
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین بر اثر تظاهرات‌های جمعه بازگشت که از ۳۰ مارس(۱۰ فروردین‌ماه) سال جاری آغاز شده و جمعه هر هر هفته ادامه دارد، تاکنون 120 شهروند فلسطینی شهید و بیش از 15 هزار نفر زخمی شده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha