انعکاس خدمات نظام از زبان ایکنا موجب وحدت بیشتر در جامعه می‌شود
کد خبر: 3727191
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

انعکاس خدمات نظام از زبان ایکنا موجب وحدت بیشتر در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بهترین اقدامی که خبرگزاری ایکنا به عنوان تخصصی‌‌ترین رسانه قرآنی کشور می‌تواند در عرصه وحدت انجام دهد، انعکاس خدمات نظام به‌ویژه در زمینه اشتغالزایی است.

انعکاس خدمات نظام از زبان ایکنا موجب وحدت بیشتر در جامعه می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز گذشته در بازدید از ایکنای کردستان با تأکید بر اهمیت امر اطلاع‌رسانی در ترویج فرهنگ وقف اظهار کرد: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید و الزامی بر استفاده از عنوان سازمان اوقاف در پوشش اخبار و مصاحبه‌ها حوزه مأموریتی این سازمان ندارد.
وی با اشاره به وجود 18 هزار رقبه در استان کردستان افزود: رسانه‌ها با انجام مصاحبه با مستأجران این رقبات و تأثیر اموال موقوفه در کسب رزق و روزی حلال و اثرات آن بر زندگی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.
حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه امروز دیگر مخاطبان اخبار مربوط به آمار و اطلاعات کم شده و این اخبار چندان جذابیتی ندارد، بیان کرد: در این شرایط رسانه‌ها باید با کشف ذائقه مردم بتوانند مخاطبان بیشتری را برای رسانه خود جذب کنند.

خبرنگار باید به دنبال مسائل و سوژه‌های ناب و به‌روز باشد
وی اعلام کرد: خبرنگار امروز باید به دنبال مسائل و سوژه‌های ناب بوده و محتوای تولیدی اخبار نیز باید به‌گونه‌ای باشد که جذابیتی برای مخاطب ایجاد کند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اعلام اینکه وقف تنها مختص به ایجاد حوزه علمیه و مسجد و حسینیه نیست، عنوان کرد: با ثبت وقف‌های جدید با نیت اشتغال‌زایی در جامعه می‌توان خانواده‌های زیادی را از آسیب‌های اجتماعی دورنگه داشت.
وی با اشاره به تأثیرگذاری وقف در مناطق مرزی بیان کرد: در مناطق مرزی و محروم باید با سوژه‌یابی و نقش وقف در رفع مشکلات مردم می‌توان به‌راحتی فرهنگ وقف را در جامعه ترویج کرد.
حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به بازدید از یکی از حجره‌های سنتی آموزش طلبه گفت: این حجره سنتی با استفاده از اموال وقفی مسجد اداره می‌شود و در حال حاضر طلبه‌هایی از سن 9 سال به بالا را دارد که در بهترین شرایط مشغول یادگیری علوم دینی هستند که این خود یک سوژه ناب برای ترویج فرهنگ وقف است.
وی با اشاره به اینکه در بحث حوزه‌های علوم دینی اهل سنت اتفاقات خوبی در کشور در حال وقوع است، افزود: حوزه‌های علوم دینی شیعی هیچ درآمدی از دولت ندارد و فقط از محل وجوهات مردم به بهترین شکل ممکن اداره می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: بهترین اقدامی که خبرگزاری ایکنا به عنوان تخصصی‌‌ترین رسانه قرآنی کشور می‌تواند درعرصه وحدت انجام دهد، انعکاس خدمات نظام به ویژه در زمینه اشتغالزایی است.

خرید 150 میلیون تجهیزات برای بیمارستان اعصاب و روان مناطق زلزله زده از محل درآمد موقوفات
وی با اشاره به اینکه وقف در سطح کشور تنها عرصه‌ای است که تک بُعدی نیست ولی پیچیدگی دارد، عنوان کرد: بیش از 40 مجموعه ورزشی وقفی، 133 بیمارستان موقوفه و 25 درصد کل بهداشت و درمان کشور را وقف داریم.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به موقوفه بنک‌دار اصفهانی در تهران با نیت کمک به بیماران اعصاب و روان گفت: با یک بررسی مناطق زلزله‌زده به این نتیجه رسیدیم که بعد از این حادثه برای مردم زلزله‌زده مشکلات اعصاب و روان بسیاری به وجود آمده است که در این راستا ما از محل درآمد این موقوفه 150 میلیون تجهیزات و تخت برای بیمارستان اعصاب و روان این مناطق خریداری شده و هفته آینده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha