بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در امر کتابخانه‌سازی
کد خبر: 3733103
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
فرماندار شهرستان بیجار تأکید کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در امر کتابخانه‌سازی

گروه فرهنگی- فرماندار شهرستان بیجار با تأکید بر نقش مهم خیرین در توسعه کشور، گفت: خیرین در بخش‌های مختلف مانند مدرسه‌سازی و همچنین بخش بهداشت و سلامت بسیار اثرگذار بوده‌اند بر همین اساس باید از این ظرفیت در بخش کتابخا‌نه‌سازی نیز استفاده شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اکبر ورمقانی، فرماندار شهرستان بیجار امروز، دوم مردادماه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اظهار کرد: ارزش کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست بر این اساس باید از نهادهایی که در این راستا گام برمی‌دارند، حمایت کرد.
وی افزود: براساس قانون، شهرداری‌ها موظفند به صورت ماهیانه حداقل نیم درصد از درآمدهای مشخص شده را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز کنند و در این زمینه نباید کوتاهی صورت گیرد.
ورمقانی عنوان کرد: حمایت از کتابخانه‌های عمومی حمایت از ارتقای آگاهی، بصیرت و در نتیجه توسعه کشور است و مسئولان وظیفه دارند با حمایت‌های مادی و معنوی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه شوند.
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار، با بیان اینکه متأسفانه کتاب و کتابخوانی در جامعه مظلوم واقع شده است، افزود: نیل به توسعه در جوامعی که شاخص مطالعه بالا بوده بسیار آسانتر و سریع‌تر است.
وی گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیاز به اقدامات و برنامه‌های ترویجی و تبلیغی دارد و متولیان باید با توجه به شرایط موجود و نفوذ فضای مجازی از برنامه‌های کاربردی استفاده کنند.
ورمقانی ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتابخانه را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: کتابخانه باید در مکان‌هایی راه‌اندازی شود که دسترسی به آن برای علاقمندان سریع‌تر و کم هزینه‌تر باشد و بر همین اساس باید در آینده به این مهم توجه بیشتری شود.
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اظهار کرد: این شهرستان دارای قدمت تاریخی و فرهنگی زیادی است و این وظیفه متولیان فرهنگی را در انجام وظایف دوچندان می‌کند.
وی در پایان با تأکید بر نقش مهم خیرین در توسعه کشور، یادآور شد: خیرین در بخش‌های مختلف مانند مدرسه‌سازی و بخش بهداشت و سلامت بسیار اثرگذار بوده‌اند بر همین اساس باید از این ظرفیت در بخش کتابخا‌نه‌سازی نیز استفاده شود.
انتهای پیام

captcha