نماز عید قربان؛ پیام وحدت‌بخش مسلمانان
کد خبر: 3740705
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

نماز عید قربان؛ پیام وحدت‌بخش مسلمانان

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان حفظ وحدت در امت اسلام را امری ضروری خواند و گفت: جنگ‌افروزی بین مسلمانان از سیاست‌های آمریکا است.

نماز عید قربان؛ پیام وحدت‌بخش مسلمانانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی صبح چهارشنبه 31 مردادماه در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای خاتم الانبیای شهر زنجان، اظهار کرد: عید قربان، عید بندگی است و مسلمانان در این روز هم اخلاص خود را پیشگاه خدا عرضه می‌دارند و هم جلوه‌ای از وحدت را به نمایش می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه انسان‌ها همواره در معرض امتحان الهی هستند، بیان کرد: انسان‌ها همواره در مسیر زندگی با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند و در هر شرایطی نباید انسان از یاد خداوند غافل شود.
امام جمعه زنجان به جنبه‌های عبادی و سیاسی آیین حج اشاره کرد و گفت: مسلمانان از نقاط مختلف دنیا در یک روز گرد هم می‌آیند و یک هدف برای عبادت و بندگی خدا را دنبال می‌کنند. مسلمانان باید متحد و همدل شوند و امروز وحدت یک امر ضروری است.
وی عبادت و سیاست را جزیی از دین اسلام خواند و گفت: حج با توجه به جنبه‌های سیاسی و عبادی که دارد تأثیرات مهمی در جامعه مسلمین می‌تواند داشته باشد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه وحدت زمان و مکان از ویژگی‌های بارز حج است، خاطرنشان کرد: خانه خدا متعلق به همه مسلمان جهان است و در ایام حج فقیر و غنی، از هر رنگ و نژاد در کنار هم قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه امروز آل سعود اجرا کننده سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد: جنگ‌افروزی و ایجاد اختلاف و دشمنی بین مسلمانان از سیاست‌های اصلی آمریکا به‌شمار می‌رود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: آل سعود و آل خلیفه بهترین ابزار برای پیشبرد این سیاست آمریکا هستند و امروز کسانی که ادعای خادمی الحرمین الشریفین را دارند دستشان به خون مسلمانان یمن و بحرین آلوده است.
انتهای پیام
captcha