حذف اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی از مداحی
کد خبر: 3741504
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

حذف اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی از مداحی

گروه اجتماعی ــ معاون تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه کردستان گفت: اسطوره‌سازی، افسانه‌پردازی، رواج اشعار قنایی در نوحه‌ها و مداحی‌هایی‌، گسترش دروغ و برخورد کاسب‌کارانه آسیب‌هایی است که باید نسبت به زدودن و حذف آن‌ها اهتمام ورزید.

اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی در مداحی و نوحه‌ها باید حذف شود

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه کردستان امروز، چهارم شهریورماه در دیدار صمیمانه مسئولان هیئات مذهبی کردستان با نماینده ولی فقیه استان اظهار کرد: هیئات مذهبی مهمترین ابزار برای انتقال آموزه‌های معصومان و سدی برابر هجمه‌های دشمنان و خواستگاه انقلاب اسلامی ایران است و عظمت کار هیئات مذهبی برکسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه نظام سلطه جریان‌های زر و زور و تزویر در قابل فعالیت هیئات مذهبی بیکار ننشسته‌اند، افزود: این جریان‌ها به دنبال تغییر محتواهای دینی و مذهبی ما هستند و از این رو آسیب‌های محتوایی ما را تهدید می‌کنند.
سادات بیان کرد: از جمله تهدیدات دشمنان تبدیل شدن عزاداری‌ها به عادت است و این مبدا و منبع مشکلاتی مانند رواج خرافات خواهد بود و موجب می‌شود هیئات مذهبی نقش بیداری خود را از دست بدهند.
معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه کردستان عنوان کرد: اسطوره‌سازی، افسانه‌پردازی، رواج اشعار قنایی در نوحه‌ها و مداحی‌هایی، رواج چشم و هم‌چشمی‌ها، گسترش دروغ، برخورد کاسب‌کارانه، رقابت‌های نابجا و غیره آسیب‌هایی است که باید نسبت به زدودن آنها اهتمام ورزید.
سادات اعلام کرد: گسترش سبک‌های سینه‌زنی ناموجه، لخت‌شدن‌ها و قمه‌زدن‌ها و مواردی از این قبیل آسیب‌هایی است که باید جلوگیری شوند و اجازه نداد در عزاداری‌ها گسترش یابد در حالیکه متأسفانه روز به روز این آسیب‌ها در حال افزایش هستند.
وی خواستار ورود نخبگان و فرهیختگان به برنامه‌های هیئات مذهبی شد و بیان کرد: فاصله گرفتن افراد فرهیخته از برنامه‌های مذهبی نیز آسیب‌زا است و موجب می‌شود این افراد به فعالیت‌های زیرزمینی و حضور در جلسات زیرزمینی بپردازند.
وی تلاش در بعد آموزشی مداحان و هئیات مذهبی را نیازمند توجه خواند و یاداور شد: مداحان ما باید با اخلاق و احکام مداحی آشنا باشند تا جلوی آسیب‌های موجود گرفته شود.
انتهای پیام

captcha