کتاب و کتابخوانی شاخصی در معیار توسعه یافتگی است
کد خبر: 3749832
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

کتاب و کتابخوانی شاخصی در معیار توسعه یافتگی است

گروه معارف- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه‌های اصلی در معیار توسعه یافتگی جوامع بشری است.

کتاب و کتابخوانی از شاخصه های اصلی در معیار توسعه یافتگی است

به گزارش ایکنا از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد 2 مهرماه در جلسه ستاد جشنواره دوستدار کتاب و جشنواره تجلیل از مروجان کتاب بخش مروست اظهار کرد: اگر بخواهند توسعه فرهنگی شهرها را مورد ارزیابی قرار دهند براساس کمیت ها و کیفیت های موجود فرهنگی و میزان نشریان و نویسندگان و بر معیار سرانه مطالعه و کتابخانه های آن شهر می سنجند.
وی ادامه داد: برای حرکت به سمت جامعه فرهنگی صِرف وجود کتابخانه ها و تعداد نشر کتاب کافی نیست بلکه در درجه مهم تر آن انجام اقداماتی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و طرح ترویجی و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه ست.
وی افزود: جامعه ای که به سمت مطالعه حرکت کند آن جامعه دچار جهل نخواهد شد، در راستای تحقق اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی سه طرح جشنواره روستایی و عشایر دوستدار کتاب و جشنواره مروجان کتاب و جام باشگاه های کتاب خوانی را با اولویت و بطور جدی دنبال می کند.
حوتی نژاد گفت: در اجرای طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان «یزد شهر جهانی هزار باشگاه دانایی شعار» طرح قرار گرفته تا با در نظر گرفتن این شعار به اهدافی که این طرح دنبال می کند برسیم.
همچنین معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در جمع مسئولین و کتابداران و دهیاران بخش مروست گفت: مروست دارای یک پیشینه تاریخی و تمدن غنی است و این فرهنگ و تمدن را می توان در آثار تاریخی کهن و بناهای خشتی وگِلی این دیار بخوبی مشاهده نمود و این ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی در این شهر و همچنین توانمندی های نهفته در بین روستاهای فعال و پویای بخش مروست زمینه را جهت درخشش روستاهای بخش مروست در جشنواره دوستدار کتاب محیا نموده است.
وی به طرح مروجان کتاب اشاره و افزود: در جامعه هستند افرادی که بدون هیچگونه چشم داشتی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش می کنند و دغدغه کتاب را دارند و ما بعنوان متولیان امر فرهنگ وظیفه داریم از این مروجان امر کتاب و کتاب خوانی نیز تجلیل نماییم.
فلاحتی بخشدار مروست نیز در این جلسه ضمن تشکر از معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در راستای تحقق اهداف جشنواره های مطرح شده تمامی دهیاران و شورای های روستا و ادارات بخش مروست آمادگی کامل دارند و تعامل و هماهنگی بین ادارات بخش مروست بهترین ظرفیت جهت اجرای طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در جامعه است.

انتهای پیام

captcha