سیستم آموزشی به تربیت دینی دانش‌آموزان توجه کند
کد خبر: 3749841
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

سیستم آموزشی به تربیت دینی دانش‌آموزان توجه کند

گروه معارف- امام جمعه یزد بر تبیین هویت دینی و خدایی در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه الان سیستم آموزشی توجه به دین و قرآن و تربیت دینی را در سطح بسیار پایینی دارد.

سیستم آموزشی به تربیت دینی دانش‌آموزان توجه کند

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد عصر امروز در دیدار با مدیران آموزش و پرورش استان، با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی نظام آموزشی ما باید انسان سازی باشد اظهار کرد: الان متاسفانه دنیا هدف زندگی و خلقت انسان را به خوبی نمی‌داند و به همین دلیل قضاوت‌ها در ارتباط با انسان‌های خوب به پول و مقام و مواردی از این قبیل تغییر کرده است.
امام جمعه یزد تصریح کرد: گم شدن هدف اصلی زندگی در جهان سبب می‌شود که امروز در ارتباط با ایران قضاوت شود و ایرانی که خود قربانی تروریسم بوده را حامی ترور معرفی کنند و آل‌سعود جنایتکار را عضو سازمان‌های حقوق بشر می‌کنند.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه هدف زندگی و همچنین شاخصه‌های انسان خوب را باید برای جامعه معرفی کنیم تصریح کرد: این شاخصه‌ها باید مشخص شده و در برنامه تربیتی ما قرار گیرد که خروجی مدارس ما انسان‌هایی باشند که همه دارای ویژگی‌های یک انسان خوب از دیدگاه اسلام باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: در صورتی که این شاخصه‌ها در جوانان ما به خوبی وجود داشته باشد تعهد کاری آنها و تعهد به پیشرفت کشور هم افزایش پیدا می‌کند و به هیچ عنوان حاضر نیستند در خارج کشور کار کنند و تمام تلاش خود را به کار می‌بندند که زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و پیشرفت کشور را فراهم کنند.
امام جمعه یزد گفت: ما الان در سیستم آموزشی چیزی به عنوان فکر کردن و تعقل نداریم و تمام سیستم آموزشی ما بر اساس بخوان، حفظ کن و نمره بگیر تنظیم شده و نگذاشته‌اند که سیستم آموزشی ما بر اساس بخوان، فکر کن، نوآوری کن، تولید کن، پیشرفت کن و بالا بیا تنظیم شود.
به گفته وی سیستم مدارس و نظام آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان و دانشجویان از زمانی که شروع به تحصیل می‌کنند اقدام به اشکال گرفتن از دروس و اساتید کنند و استادان هم به آنها مجال بیان ایراداتشان را بدهند تا به این وسیله شاکله جوانان ما در زمینه بررسی برای رفع مشکلات شود.
امام جمعه یزد موضوع دومی که از سیستم آموزشی ما حذف شده را دین و قرآن دانست و اظهار کرد: ما باید هویت دینی و خدایی جوانانمان را در مدارس و دانشگاه‌ها برای آنها معرفی کنیم ولی متاسفانه الان سیستم آموزشی ما توجه به دین و قرآن و تربیت دینی را در سطح بسیار پایینی دارد.
ناصری یزدی به رسیدن انقلاب به چهلمین سال خود اشاره کرد و گفت: امسال را مراسم های چهملین سال انقلاب باید به بازنگری در ارتباط با دستاوردها و مشکلاتی که در فعالیت‌هایمان داشتیم اختصاص دهیم و با بررسی دقیق نسبت به رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت قدم برداریم.

انتهای پیام

captcha