تعالیم اخلاقی؛ تضمین کننده فضیلت انسانی/ شهادت؛ قله جهاد
کد خبر: 3751093
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
امام جمعه بوشهر:

تعالیم اخلاقی؛ تضمین کننده فضیلت انسانی/ شهادت؛ قله جهاد

کانون خبرنگاران نبأ ــ گناه و معصیت، به اعمال ناروا مبادرت ورزیدن و خیانت در امانت کردن در یک چشم به‌هم‌زدنی شیرازه زندگی انسان را از هم می‌پاشاند، لذا مجموعه تعالیم اخلاقی تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت و هم طریق مسیر تقوا و فضیلت انسانی است.

 تعالیم اخلاقی؛ تضمین کننده مسیر تقوی و فضیلت انسانی/ شهادت؛ قله جهاد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان بوشهر به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) شهرستان بوشهر ظهر آدینه، ششم مهرماه با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

وعده مهر و شفقت باری‌تعالی در قرآن

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مهر و شفقت باری‌تعالی در سطوح مختلف قرآن کریم برای بندگان وعده داده شده است، عنوان کرد: کتاب آسمانی ما در سطح کلی راه صحیح زندگی سالم در دنیا و خوشبختی و آرام زیستن را به ما یاد می‌دهد و دستورات و آموزه‌هایی برای تحقق سعادت دنیا و آخرت سودمند برای جلوگیری از منکرات، انحرافات و مسیر نیک بختی را دارد.

تعالیم اخلاقی؛ تضمین کننده مسیر تقوا و فضیلت انسانی

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری به نکات تفسیری آیه 160 سوره بقره «إِلاَّ الَّذِينَ تَابُواْ وَأَصْلَحُواْ وَبَيَّنُواْ فَأُوْلَئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ: مگر آنان که توبه کردند و خوب شدند و بیان کردند، توبه آنان را می‌پذیرم و من توبه‌پذیر مهربانم» اشاره کرد و گفت: گناه و معصیت کردن، به اعمال ناروا مبادرت ورزیدن و خیانت در امانت کردن در یک چشم به‌هم‌زدنی شیرازه زندگی انسان را از هم می‌پاشاند و لذا مجموعه تعالیم اخلاقی تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت و هم طریق مسیر تقوا و فضیلت انسانی است.

شهادت؛ قله جهاد

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دفاع مقدس میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون است، اظهار کرد: مجاهدت در فضاهای گوناگون یک رسالت همگانی و قله جهاد، شهادت است و لذا شرایط کنونی ایران اسلامی همانند دوران دفاع مقدس است و حماسه دفاع مقدس کنونی در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، علم و فناوری و رشد در شاخص‌های اجتماعی است.

وی به جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این عرصه باید جبهه مقاومت اقتصادی تشکیل شود و در این راستا باید با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به اهداف مورد نظر دست یابیم و همچنانی که حماسه دفاع مقدس یک الگو برای تاریخ است و در این خصوص حماسه دفاع مقدس چنان درسی به دشمنان داد که جهان استکبار و دیگر دشمنان از آن حماسه دچار آسیب شده‌اند که در رژه هفته دفاع مقدس در اهواز به مردم و نیروهای مسلح تعرض می‌کنند.

محکوم کردن اعمال تروریستی مزدوران و نوکران بیگانه در اهواز

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تعرض به مردم در اعمال تروریستی در اهواز را نشان از ضعف و زبونی دشمنان دانست و تاکید کرد: با این عملیات مسلحانه و تروریستی، اقتدار و عزت نظام اسلامی ایران شکسته نمی‌شود و ملت ایران و مردم ولایتمدار استان بوشهر اعمال تروریستی در اهواز را محکوم می کنند و تاکید دارند که نظام و سازمان ملل با تروریست‌ها برخورد قاطع کنند و در این رابطه به زودی انتقام شهداء و مجروحان حادثه تروریستی اهواز از مزدوران، تروریست‌ها و نوکران بیگانه گرفته می‌شود.

نیروهای مسلح بوشهر؛ سد محکم دفاع مقدس در جنوب ایران

امام جمعه بوشهر با ابراز اینکه اگر کوچکترین تعرضی به خاک ایران شود دوران دفاع مقدس دوباره تکرار می‌شود، تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران را مایه افتخار و اقتدار این کشور است و نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروهای دریایی و هوایی، انتظامی، دریابانی، پدافند و نیروی بسیج قهرمان استان بوشهر، سد محکم دفاع مقدس در جنوب ایران هستند.

تدبیر زندگی سالم برای سالمندان

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت روز سالمند بر توجه به  این قشر که سال‌ها در جامعه و خانواده تلاش کرده تاکید کرد و افزود: باید برای سالمندان با تدبیر زندگی سالم و زمینه تامین حقوق و معیشت آنان فراهم شود.

کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز ناشنوایان به بازگشایی مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: برخی مدارس از کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی  دچار مشکل هستند که لازم است برای تامین نیازهای مدارس با همکاری مسئولان، خیران و همراهی سایر اقشار مردم تلاش شود.

امام جمعه بوشهر به وضعیت اقتصاد در شرایط بین‌المللی پرداخت و خاطرنشان کرد: هر طرحی که از جهان غرب تدبیر می‌شود به سود نظام سرمایه‌داری و جامعه بین‌المللی رقم می‌خورد.

روشنگری سند FATF برای برون‌رفت از فشار اقتصادی

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر به سند FATF پرداخت و با بیان اینکه نخبگان و دانشجویان این سند را به ضرر کشور می‌دانند، تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ابعاد گوناگون سند FATF توجه کنند چراکه این سند در نهایت به ضرر ایران تمام می‌شود و لذا مطالعات انجام شده در زمینه سند FATF باید برای همه اقشار جامعه روشنگری شود و با مطالعات انجام شده در زمینه سند FATF فضایی ترسیم و ایجاد می‌شود که ایران را دچار فشار اقتصادی در امور مالی می‌کند.

حامد فکوری

captcha