برنامه‌های تربیتی؛ اولویت اصلی کانون‌های مساجد استان اردبیل
کد خبر: 3759027
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

برنامه‌های تربیتی؛ اولویت اصلی کانون‌های مساجد استان اردبیل

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: توجه به مسائل تربیتی به‌ویژه در سنین نوجوانی و کودکی از جمله برنامه‌های کانون مساجد استان اردبیل است.

اجرای برنامه‌های تربیتی؛ اولویت اصلی کانون‌های مساجد استان اردبیلنادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، در گفت‌و گو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به فعالیت ٥٢٠ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان گفت: کانون‌های مساجد در مناطق روستایی، محروم تنها مراکز فرهنگی هستند که در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، نهادینه کردن فرهنگ ایرانی- اسلامی و بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی فعالیت می‌کنند از این رو باید توجه و اهمیت ویژه‌ای به این کانون‌ها داده شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل در ادامه افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تجهیز برخی کانون‌ها داریم امام با همت مسئولان پرتلاش کانون‌ها این کمبود‌ها مانعی بر سر راه فعالیت فرهنگی در مناطق روستایی نیست.
وی با اشاره به محتوای برنامه‌هایی اجرایی کانون‌ها یادآور شد: کانون‌های مساجد علاوه بر استعدادیابی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در زمینه تربیتی از جمله مسائل شرعی و دینی و انتقال مفاهیم فرهنگی تدوین شده از سوی دستگاه‌های فرهنگی، در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق نیز فعالیت می‌نمایند.
سقاء با تاکید بر اینکه ٢١٤ کتابخانه همزمان با برنامه‌های فرهنگی کانون‌های مساجد در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعال است، افزود: زمینه همکاری و ظرفیت‌های مناسب در حوزه مسائل تربیتی بین دستگاه‌های فرهنگی وجود دارد و باید تلاش شود که این کار‌های و برنامه‌ها در مساجد صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha