آموزش‌های نوینی در حوزه قرآن و حدیث در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار دارد
کد خبر: 3764816
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

آموزش‌های نوینی در حوزه قرآن و حدیث در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار دارد

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در حوزه آموزش قرآن، فقه و حدیث در حوزه‌های علمیه آموزش‌های نوینی در دستور کار است تا اسیر آموزش دانشگاهی و نمره‌مدار نباشیم.

آموزش‌های نوینی در حوزه قرآن و حدیث در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار دارد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست تخصصی مدیران مدارس حوزه‌های علمیه خواهران کردستان که دیروز، 26 آبان‌ماه در مدرسه ریحانة‌النبی(س) سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن در استان کردستان محور و مورد توجه است، اظهار کرد: در این راستا باید بودجه مناسبی برای فعالیت‌های قرآنی در استان اختصاص یابد و در زمینه حفظ، تفسیر و آموزش‌های قرآنی تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: در حوزه آموزش قرآن، فقه و حدیث در حوزه‌های علمیه آموزش‌های نوینی در دستور کار است تا اسیر آموزش دانشگاهی و نمره مدار نباشیم و زیبایی و شیرینی کار حوزه تجلی یابد.
توجه به مهارت‌های تفسیر قرآن
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در سال‌جاری مهارت‌های تفسیر مورد توجه قرار خواهد گرفت، اعلام کرد: امسال بودجه‌ای به حوزه فناوری و تجهیز حوزه علمیه خواهران در کردستان اختصاص خواهد یافت و علاوه برآن نیز از صندوق تعاون برای تخصیص وام به طلبه‌ها حمایت خواهد شد.
وی بیان کرد: فرق اسلامی و عرفان از مسائل استان کردستان است و با توجه به اینکه چند پایگاه رصد فعالیت‌ها در حوزه عرفان و فرق اسلامی در کشور دایر می‌شود آمادگی لازم برای تشکیل یکی از این پایگاه‌ها در استان را داریم.
بهجت‌پور با اشاره به اینکه حوزه علمیه مرکزی برای علاقه‌مندان دین‌شناس است، عنوان کرد: گسترش حوزه علمیه در این خطه از میهن کار کلیدی و اثرگذاری محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مخاطبان ما شاید مستقیم در دسترس نباشند اما باید مکتب خود را به آنها بنمایانیم و جذابیت مکتب را ارتقا دهیم، عنوان کرد: کار ترویج و تبلیغ دین همیشه نیازمند جمعیتی پیرو نیست همانگونه که یوسف در زندان بود و توانست پیروان خود را جمع کند باید از فرصت‌های مختلف برای تبلیغ بهره برد.
بهجت‌پور گفت: راه تبلیغ در کردستان با سایر استان‌ها متفاوت است و باید راهها و شیوه‌های تبلیغ را پیدا کرد و براساس آن حوزه‌های علمیه را شکل داد.
وی تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورز را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مهم می‌تواند به تعیین راهکارهای اساسی برای تبلیع بهتر بیانجامد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اعلام کرد: کردستان به عنوان بازوی مرکز حوزه علمیه خواهران کشور مورد توجه خواهد بود و اگر لازم باشد کتابخانه عرفان و مظاهر آن در استان تجهیز و شکل خواهد گرفت.
مدل آموزشی حوزه‌های علمیه جذابیت را از آن‌ها گرفته است
وی بیان کرد: مدل آموزشی دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه حاکم شده که جذابیت را از حوزه‌ها گرفته و نیاز است تا با همفکری و با شناخت وضعیت خواهران نظام منعطف و متعادلی در مدل آموزشی طراحی شود.
بهجت‌پور افزود: باید در طراحی یاد شده نگاه واقعی به ظرفیت زنان و توانمندی آنها مورد توجه باشد و سر فصل‌های آموزشی با رویکرد زنانه شکل گیرد.
وی استفاده از افراد صاحب مکتب و اندیشه از استان‌های قم یا تهران برای عضویت در هیات امنای حوزه علمیه را امری قابل توجه دانست و عنوان کرد: این افراد می‌توانند پشتوانه حوزه‌های علمیه خواهران شوند.
وی در پایان یادآور شد: در حوزه‌ فعالیت‌های فوق برنامه، اردوهای فرهنگی تربیتی، مشاوره و تشکل‌های دانش‌آموختگان، ارتقای حفظ و آموزش قرآن، مساعدت در تامین امکانات ورزشی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، صندوق تعاون، تجهیزات فناوری و تشکیل گروههای علمی در استان کردستان بودجه و اعتباراتی دیده شده است.
یادآور می‌شود، در این نشست مدیران مدارس حوزه‌های علمیه خواهران کردستان نیز گزارشی از وضعیت مراکز علمیه و مشکلات این مراکز ارائه در استان دادند.
انتهای پیام

captcha