کلاس بازی برای پیش دبستانی تا سوم دبستانی‌ها/ غفلت برخی مدارس از مشق زندگی
کد خبر: 3768672
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
حکیم‌زاده تبیین کرد؛

کلاس بازی برای پیش دبستانی تا سوم دبستانی‌ها/ غفلت برخی مدارس از مشق زندگی

گروه جامعه ــ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح کلاس بازی در مقطع پیش دبستانی و پایه‌های اول تا سوم ابتدایی خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم برای معلمانی که مجری این طرح هستند در نظر گرفته شده است.

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ در بیان جزئیات اجرای طرح کلاس بازی در مدارس، گفت: این طرح از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری، در مدارس 10 استان کشور، به صورت آزمایشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدارس فضایی ایجاد می‌شود تا معلمان بتوانند به وسیله بازی و اسباب‌بازی‌هایی که قدرت تفکر و خلاقیت دانش‌آموزان را پرورش می‌دهند و امکان تمرین مهارت‌های گروهی را ایجاد می‌کنند، به ارائه آموزش‌های مرتبط به دانش‌آموزان بپردازند.

حکیم‌زاده از اجرای طرح کلاس بازی در مقطع پیش دبستانی و پایه‌های اول تا سوم ابتدایی خبر داد و گفت: دستورالعمل و شیوه‌نامه تدوین و به مدارس ابلاغ شده است. همچنین آموزش‌های لازم برای معلمانی که مجری این طرح هستند در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در اجرای این طرح، محدودیتی به لحاظ ویژگی برای مدارس در نظر گرفته نشده و انتخاب مدارس ارتباطی به تراکم جمعیتی آن ندارد، اظهار کرد: بازی یکی از بسترهای تربیتی در دوران کودکی است، بدین‌جهت بر آن شدیم تا از این فرصت برای ایجاد فضایی شاداب و بانشاط برای یاددهی مفاهیم به کودکان استفاده کنیم و مهارت‌های گروهی را بیاموزیم.

حکیم‌زاده تصریح کرد: در مرحله اول مقرر شده است تا از ابتدای بهمن‌ماه، تا پایان سال تحصیلی شش تا 10 جلسه به اجرای طرح کلاس بازی اختصاص یابد؛ در این طرح بازی ابزار آموزش است و جنبه سرگرمی ندارد.

وی در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر چگونگی روند اجرای طرح مشق زندگی با محوریت حذف مشق شب و جایگزینی تکالیف مهارت محور، گفت: مقرر شده بود که این طرح از ابتدای سال جاری در کلاس‌هایی که تراکم 16 تا 25 دانش‌آموز دارند، اجرایی شود و بر این اساس دانش‌آموزان تکالیف خانه را در مدرسه و زیر نظر معلم انجام دهند و در ساعت بیرون مدرسه، فعالیت‌شان را صرف مهارت‌آموزی کنند. 

حکیم‌زاده افزود: براین اساس به منظور حسن انجام کار، به رصد عملکرد استان‌های مختلف کشور پرداختیم، بسیاری از استان‌ها بسیار توانمند عمل کردند اما در برخی مدارس نیز با نواقصی مواجه و شاهد بودیم که مسئولان مدرسه به خوبی توجیه نشده‌اند. در این راستا به ارزیابی عملکردها ادامه می‌دهیم و پس از جمع‌بندی در اواخر آذرماه، نسبت به رفع نواقص مدارس اقدام می‌شود.

انتهای پیام    

captcha