ایرانی‌ها، دشمن ملت آمریکا نیستند/ بیان داستان‌های شخصی از ویژگی سینمای ایران
کد خبر: 3771789
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
یک تهیه‌کننده آمریکایی:

ایرانی‌ها، دشمن ملت آمریکا نیستند/ بیان داستان‌های شخصی از ویژگی سینمای ایران

گروه هنر ــ یک تهیه‌کننده آمریکایی با حضور در جشنواره سینماحقیقت و خرید مستند‌های ایرانی و پخش آن از شبکه «link tv» قصد دارد تصور آمریکایی‌ها را از جامعه ایرانی اصلاح کند.

کیم اسپنسر، تهیه‌کننده شبکه «link tv» آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره  حضورش در جشنواره سینماحقیقت و این‌که قصد دارد چه نوع آثاری را خریداری کند اظهار کرد: شبکه‌ای که من در آن شاغلم توجه ویژه‌ای به آثار مستند دارد، برای همین ما در اکثر بازار فیلم‌های جهان حضور می‌یابیم تا بهترین فیلم‌هایی که در این حوزه تولید می‌شوند را شناسایی کرده و شرایط پخش آن را در این شبکه فراهم کنیم.
وی با بیان این‌که در مستند‌های ایرانی زندگی را می‌توان به شکل واقعی احساس کرد، گفت: من در بازار فیلم‌های بسیاری حضور داشتم، اما تابه‌حال کمتر آثاری همانند آنچه در سینمای ایران تولید می‌شود را دیده‌ام. در فیلم‌های داستانی و مستند ایرانی، زندگی آن‌گونه که هست روایت می‌شود بدون این‌که در آن اغراق شود. مثلاً من از دیدن فیلم «جدایی نادر از سیمین» بسیار لذت بردم. در این اثر، آدم‌ها آن‌گونه که هستند دیده می‌شوند، برای همین تماشاگر به‌راحتی آن‌ را پذیرفته و با اثر ارتباط برقرار می‌کند.
این تهیه‌کننده آمریکایی گفت: بیان حقایق در فیلم‌ها برای من بسیار مهم است، چون در ۷ باری که به ایران سفر کرده‌ام جز مهربانی، چیزی از ایرانیان ندیده‌ام. این موضوع کاملاً برخلاف تبلیغات برخی شبکه‌های غربی است که سعی دارند چهره‌ای خشن و غیرواقعی از ایران به مردم دنیا نشان دهند، به همین جهت تلاش می‌کنم آثاری را خریداری کنم تا مردم آمریکا را با واقعیت ایرانی‌ها آشنا کند، امیدوارم بتوانیم با زبان سینما این تصورات را اصلاح کنیم، زیرا اگر آمریکایی‌ها احساس کنند که ایرانیان دشمن آن‌ها نیستند قطعاً این تصورات اصلاح خواهد شد.
وی در پایان اظهار کرد: بیان داستان‌های شخصی یکی از ویژگی‌های فیلم‌های ایرانی است که در سینمای جهان کمتر مشاهده می‌شود، بیان این جزئیات ویژگی جذابی را برای سینمای ایران به ارمغان آورده است.
 
انتهای پیام
captcha