نهضت سواد رسانه‌ای در کشور راه‌اندازی شود
کد خبر: 3772028
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

نهضت سواد رسانه‌ای در کشور راه‌اندازی شود

دبیرعلمی انجمن سواد رسانه‌ای کشور بر لزوم راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: سید بشیر حسینی ظهر چهارشنبه در مجمع سالیانه بسیج رسانه استان کرمان اظهار داشت: واژه مجازی در ادبیات رسانه به غلط جا افتاده است چرا که غیرواعی بودن را القا می کند، در صورتی که از هر منظری به فضای مجازی نگاه شود متوجه می شویم که به شدت واقعی است.

وی با اشاره به اینکه زندگی اول به ویژه برای نسل جوان در فضای مجازی در حال شکل گرفتن است، گفت: متولدین دهه ۸۰ و قرن ۲۱ شهروندان حقیقی دنیای دیجیتال هستند؛ مفهوم و درک آنها از خیلی از مسائل با نسل ما خیلی متفاوت است .

حسینی عنوان کرد: باید نوجوان را قوی کنیم و خیلی چیزها از جمله سواد رسانه ای را به آنها یاد دهیم. کار رسانه ها تصویر سازی است و در دنیا رسانه ها تصویر می سازند، رویا پردازی می کنند، دروغ می گویند و مسائل را کم رنگ یا پررنگ می کنند.

دبیرعلمی انجمن سواد رسانه ای کشور بیان داشت: باید در دهه پنجم انقلاب نهضت سواد رسانه ای را در کشور مانند نهضت سواد آموزی راه اندازی کنیم.

حسینی افزود: دروانی که ما اکنون در آن زندگی می کنیم دورانی است که شهروند خبرنگاران در آن زندگی می کنند و هر فرد یک رسانه است. در گذشته تنها خبرنگاران خبر تولید می کردند و در این زمینه موثر بودند اما اکنون همه مردم خبر تولید می کنند.

انتهای پیام

captcha