آزمون تکمیل کارشناسی طلاب برتر حوزه‌های علمیه هندوستان
کد خبر: 3772168
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷

آزمون تکمیل کارشناسی طلاب برتر حوزه‌های علمیه هندوستان

گروه بین‌الملل - آزمون دوره کارشناسی طلاب برتر حوزه‌های علمیه و مدارس دینی هندوستان، امروز (پنجشنبه) 22 آذرماه در دهلی و پنج ایالت بزرگ این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هند؛ در راستای برنامه سالانه نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) در هندوستان برای پذیرش طلبه جهت تحصیل در ایران آزمون پذیرشی سال جاری امروز از میان طلاب برتر حوزه‌های علمیه و مدارس دینی این کشور جهت تکمیل دوره کارشناسی در رشته‌های مختلف برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، در بازدید از حوزه آزمون دهلی که در مرکز آموزش عالی المصطفی برگزار گردید، ارتقای علمی و آموزشی طلاب هندی را از اهداف اساسی و ارزشمند المصطفی برشمرد و گفت: اسلام، علم واقعی را افاضه و بركتی ازجانب خداوند دانسته و تنها افرادی را  شایسته دریافت این فیض بزرگ می‌داند که قلبشان صفا ونورانیت یافته و ازهرگونه آلودگی، منزه و مطهر باشد. به همین سبب، جايگاه و نقش عالمان ديني در آموزه‌های اسلامی همانند نقش انبیای الهی بیان شده است.
وی افزود: با نگاهی به تاریخ تشیع و حوزه‌های علمیه هندوستان درمی یابیم که خدمات ارزنده عالمان بزرگ دينی و جایگاه آنان دراین کشور بسیار درخشان و رفیع بوده است .

صالح ابراز امیدواری کرد نسل جدید جوانان پیرو اهل بیت (علیهم اسلام) دراین کشور با عزمی راسخ و جهاد مقدس علمی بتوانند دوباره آن مجد و عظمت حوزه‌های کهن در این کشور را احیا کرده و متناسب با نیازهای نسل معاصر به بازتولید علوم و معارف انسان ساز اسلام بر مبنای تفکر اصیل اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم اسلام) بپردازند.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در هندوستان، تصریح کرد: جامعة المصطفی یک مرکز مهم و معتبر علمی و دینی درجهان است که در سراسر جهان از جمله هندوستان به تعلیم وتربیت جوانان علاقه‌مند به علوم و معارف اسلامی می‌پردازد و تا کنون خدمات علمی فرهنگی ارزشمندی را به ملت‌های مختلف ارائه داده است لذا طلاب عزیز باید در محیط جدید مرکز آموزشی المصطفی هم از نظر علمی و هم از نظراخلاقی تربیتی و نظم و انضباط، متناسب با سطح و انتظارات این نهاد متعالی تلاش و جدیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح با بیان این که آزمون‌ پذیرشی سال جاری شش حوزه آزمونی منطقه دهلی ، لکهنؤ ، اعظم گره، علیپور ، سرینگر وممبئی برگزار شده است، گفت: این آزمون‌ با توجه به استقبال خوب داوطلبان ازسراسر کشور و به منظور فراهم نمودن تسهیل لازم برای شرکت داوطلبان درآزمون و کاهش هزینه های طلاب، به صورت همزمان درپنج ایالت بزرگ هندوستان (دهلی، اتراپردیش، کشمیر، مھاراشتر و کرناتکا) برگزار گرديد.

صالح ادامه داد: از 33 حوزه علمیه و مدارس دینی هندوستان 278 نفر از خواهران (154 نفر)  و برادران (124 نفر ) طلبه در آزمون نمایندگی جامعه‌المصطفی شرکت کردند.

صالح در پایان، گفت: بدینوسیله لازم می دانم از تشریک مساعی و همکاری ارزشمند تمامی مدیران محترم، ناظران وسایر عزیزانی که در برگزاری این آزمون ما را یاری کردند بی نهایت تقدیر وتشکر نمایم. برای همه طلاب عزیزی که دراین آزمون شرکت کرده‌اند آرزوی موفقیت وکامیابی دارم.
در ادامه معاونت آموزش نمایندگی جامعه المصطفی حجه الاسلام و المسلمین سید منظورعالم جعفری توضیحاتی را در خصوص این آزمون برای طلاب ارایه کردند.
 
آزمون تکمیل کارشناسی طلاب برتر حوزه‌های علمیه هندوستان
 
آزمون تکمیل کارشناسی طلاب برتر حوزه‌های علمیه هندوستان
 
آزمون تکمیل کارشناسی طلاب برتر حوزه‌های علمیه هندوستان
 
آزمون تکمیل کارشناسی طلاب برتر حوزه‌های علمیه هندوستان
 
انتهای پیام
captcha