اعلام مصوبات دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور/ تشکیل کمیته‌ای برای کاهش 70 درصدی بودجه
کد خبر: 3776260
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

اعلام مصوبات دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور/ تشکیل کمیته‌ای برای کاهش 70 درصدی بودجه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور همراه با مصوباتی چون وضعیت بودجه تشکل‌های مردمی با کاهش 70 درصدی بودجه قرآنی کشور، نحوه ارتباط‌گیری اعضا با استان‌های همجوار و انتخاب نائب‌رئیس جدید همراه بود.

به گزارش ایکنا؛ دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور ششم دی‌ماه، با حضور اعضا برپا شد.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه طی این جلسه با اشاره به اینکه مسئولان طی این جلساتی که طی هفته‌های اخیر داشتیم در جریان سازوکار جدید فعالیت اتحادیه قرار گرفتند بر بررسی پیشنهادات ارائه شده، تأکید کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه قرآنی همیشه استقلال خود را حفظ کرده و این اتحادیه قرار است بازوی قرآنی برای دیگر سازمان‌ها و نهادهای قرآنی است.

طلایی بر پیگیری امور ثبت اتحادیه و همچنین مکان ثابت برای فعالیت اتحادیه تأکید کرد.

سایر اعضای هیئت مدیره نیز بر اصل موضوع مذاکره و گفت‌وگو تا رسیدن به نتیجه مطلوب به گونه‌ای که منافع مؤسسات قرآنی تأمین شود، تصریح کردند. همچنین انتخاب کمیته پنج نفره  از میان اعضا برای پیگیری مصوبات، مذاکره با مسئولان مربوطه درباره کاهش 70 درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی و تعلق نگرفتن همین بودجه حداقلی به مؤسسات قرآنی و پیگیری مذاکرات و مصوبات جلسات اتحادیه به صورت رسمی، مستند و مکتوب از دیگر مواردی بود که طی این جلسه مطرح شد.

از دیگر مصوبات این جلسه، می‌توان به ارائه گزارش اجمالی و جامع از ادغام اتحادیه استان‌ها توسط مدیران به صورت مستند و مکتوب به اتحادیه کشور، انتخاب مدیر اجرایی برای پیگیری امور اتحادیه از میان اعضا توسط مدیرعامل، معرفی صاحبان امضا به منظور پیگیری امور بانکی و معرفی مدیرعامل اتحادیه به عنوان سخنگو اشاره کرد.

همچنین به اتفاق آرا مقرر شد، نشستی مشترک در اولین فرصت با حضور مدیران عامل و رؤسای هیئت مدیره استان‌ها برگزار شود و از مسئولان و شخصیت‌های قرآنی دعوت به عمل آید. از دیگر پیشنهادات اعضا می‌توان به طراحی آرم و سربرگ واحد برای اتحادیه‌ها اشاره کرد. همچنین در راستای اطلاع‌رسانی و ارتباط‌گیری بهتر مقرر شد هر یک از اعضای هیئت مدیره در این زمینه استان‌های همجوار را پوشش دهند.

بر این اساس سیدمهدی پورموسوی علاوه بر سیستان و بلوچستان، استان‌های خراسان جنوبی و کرمان، لیلا شکرانی علاوه بر استانش خراسان شمالی، استان‌ خراسان رضوی، جواد سعیدی علاوه بر استانش همدان، استان‌های کردستان، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکزی و اصفهان و محمود حمیداوی علاوه بر خوزستان، استان‌های لرستان و کرمانشاه و غلامرضا علیزاده نیز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، حسن سلطان‌پناه استان‌های سمنان، گیلان، گلستان و مازندران، ابراهیم مرادی استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس، سیده‌منصوره معصومی استان‌های البرز، قزوین و علیرضا احمدی استان قم را در جریان مصوبات و فعالیت‌های اتحادیه کشوری قرار دهند.

همچنین طی این جلسه رحیم قربانی از نایب رئیسی اتحادیه انصراف داد و حجت‌الاسلام علوی به اتفاق آراء به عنوان نایب‌رئیس اتحادیه معرفی شد.

مقرر شد جلسه بعدی اتحادیه نیز چهارم بهمن ماه سال جاری در استان البرز برگزار شود.

انتهای پیام

captcha