روحانیت اصیل و انقلابی در نظام همیشه پیشرو و پیش‌قدم بوده‌اند
کد خبر: 3779721
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

روحانیت اصیل و انقلابی در نظام همیشه پیشرو و پیش‌قدم بوده‌اند

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه حاکمیت جمهوری اسلامی را با نام روحانیت می‌شناسند و همین امر وظیفه ما روحانیون را سنگین‌تر می‌کند، افزود: روحانیت اصیل و انقلابی در نظام همیشه پیشرو و پیش‌قدم بوده‌اند و خدمات روحانیت اصیل همیشه ماندگار است.

روحانیت اصیل و انقلابی در نظام همیشه پیشرو و پیشقدم بوده‌اند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست هم‌اندیشی خطباء و وعاظ شاخص استان با عنوان «بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی» که شامگاه سه شنبه، 18 دی ماه در سالن کوثر برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شده است، یک همفکری و هم‌اندیشی و هم افزایی برای فعالیت های جامعه روحانیت اهل سنت و تشیع است و این بیانات نشست به عنوان راهبرد برای ادامه فعالیت های این بخش خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه حاکمیت جمهوری اسلامی را با نام روحانیت می‌شناسند و همین امر وظیفه ما روحانیون را سنگین‌تر می‌کند، افزود: روحانیت اصیل و انقلابی در نظام همیشه پیشرو و پیشقدم بوده‌اند و خدمات روحانیت اصیل همیشه ماندگار است.
حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: شهدا و نخبگان بی‌نظیری در طول تاریخ اسلام جان خود را برای اسلام و تبلیغ دین فدا کردند و در جمع اقشار مختلف مردم علما بیشترین نقش را در این بخش داشته‌اند.
روحانیون همواره پرچمدار دین اسلام بودند
وی اعلام کرد: با توجه به جمعیت روحانیت در طول دوران دفاع مقدس روحانیون بیشترین تعداد شهید را داشته‌اند چراکه روحانیت ما همواره پرچمدار دین بوده‌اند و این برای ما مبلغان و پیروان سنت پیامبر(ص) مایه افتخار و مباهات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: این علما دینی‌اند که دین خدا و سنت حضرت رسول‌الله را چراغ راه مردم کرده و پرچم رسول الله را همواره برافراشته‌اند.

وی گفت: دینداری مردم و تداوم اسلام امروز به برکت حضور مبلغان دینی بوده که با تأسی از رسول اکرم(ص) راه ایشان را ادامه داده‌اند و عزت و شرافت امروز ما در جمهوری اسلامی در سایه سار دین، حضرت رسول و اهل بیت(ع) بوده است.
روحانیون مظلومانه در حال تبلیغ دین و دفاع از اسلام هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی ادامه داد: روحانیون ما با کمترین انتظار، ایثار و فداکاری کامل و مظلومانه در حال تبلیغ دین و دفاع از اسلام، امام و ولایت هستند و ما باید قدردان روحانیون و ماموستایان باشیم.
وی افزود: اگر امروز مردم نجیب و باشرافت و با صداقت استان کردستان اخلاق مدار معرفی می‌شوند، مدیون ایثارگری ماموستایانی است که در دورترین نقاط استان و در روستاها مشغول تبلیغ دین هستند.
حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: روستاهای استان کردستان جزء پاکترین و اخلاق‌مدارترین روستاهای کشور بوده و مردم کُرد و کردستان به واسطه پایبندی به ارزش‌ها جزء با شرافت‌ترین مردم کشور محسوب می‌شوند.
وی افزود: با وجود این همه خدمات از روحانیت و علمای دین خیلی ناجوانمردانه و بی‌انصافی است که کاستی‌ها و نقصان موجود کشور به پای روحانیت نوشته شود.
جامعه روحانیت بیرق گردان هیچ گروه و حزب خاصی نیست
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ما روحانیون امروز مطالبه گر هستیم و بیرق گردان هیچ حزب و گروهی نیستیم و ما غیر از دفاع از ولایت، شهدا، دستاوردهای امام از هیچ گروهی دفاع نمی‌کنیم.
وی افزود: روحانیون ما باید انقلابی و مردمی بمانند و سزاوار نیست بعد از چهل سال از انقلاب و ارائه خدمات علمی، فرهنگی، قرآنی و آموزشی به خاطر تعدادی مدیر نالایق خدمات نظام زیر سؤال برود و مبلغان این اجازه را ندهند.
گله مندی از عدم حضور مسئولان در مراسمات دینی
حجت الاسلام کرمی با ابراز تاسف از عدم حضور مدیران سیاسی و مسئولان استان در برنامه‌های دینی، مذهبی و قرآنی علیرغم دعوت از آنان گفت: ما دنبال چالش و درگیری نیستیم اما به شدت از عدم حضور مسئولان در مراسمات انس با قرآن، نشست‌های روحانیت، کارگروه‌های دینی گله‌مند هستیم.
وی در پایان یادآور شد: همه باید به نظام افتخار کرده و افتخارآمیز از نظام دفاع کنیم و اجازه ندهیم جایگاه و نقش روحانیت در جامعه کم‌رنگ شود.
انتهای پیام

captcha