کامیاران؛ میزبان سومین جشنواره منطقه‌ای «ادبیات کردی پرژه»
کد خبر: 3779823
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

کامیاران؛ میزبان سومین جشنواره منطقه‌ای «ادبیات کردی پرژه»

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد کردستان از اعلام فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای «ادبیات کردی پرژه» خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با ٢١ و ٢٢ فرودین ٩٨ در شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

کامیاران؛ میزبان سومین جشنواره منطقه‌ای «ادبیات کردی پرژه»به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 19 دی‌ماه در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری این جشنواره در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: انجمن فرهنگی و ادبی شیوا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین جشنواره منطقه ای ادبیات کردی پرژه را شهرستان کامیاران برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: «زبان کردی یک ثروت ملی است» برگزار می‌شود، افزود: سومین جشنواره منطقه‌ای ادبیات کردی پرژه در دو بخش شعر و شعر پژوهی در بین استان های منطقه غرب کشور برگزار می‌شود.
رستمی از اعلام فراخوان این جشنواره بین استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی خبر داد و افزود: از تمامی علاقه مندان به شعر و شعر پژوهی کُردی دعوت می‌شود که آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بخش شعر این جشنواره اشاره کرد و افزود: کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع و موضوع اشعار ارسالی آزاد است و اشعار باید به یکی از گویش‌های زبان کردی باشد.
وی موضوع و محور پژوهش‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره شعر پژوهی را تعامل شعر کلاسیک و مدرن کُردی و فارسی و تشریح وضعیت سبک ها و مکتب های ادبی در ادب کردی اعلام کرد.
رستمی، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را ٣٠ بهمن ماه ٩٧ اعلام کرد و افزود: جشنواره در روزهای ٢١ و ٢٢ فروردین ٩٨ در شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.
این مقام مسئول به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره و بیان کرد: شرکت در هر دو بخش جشنواره برای علاقه‌مندان آزاد است و آثار ارسالی نباید قبلا در جشنواره دیگری ارائه شده باشد.
وی با بیان اینکه اشعار باید به صورت تایپ شده در محیط Word به همراه مشخصات فردی و از طریق ایمیل ارسال شود، گفت: شرکت کنندگان در بخش شعر می‌توانند حداکثر ٣ اثر ارائه کنند و ارسال آثار در بخش پژوهش به دو زبان کردی و فارسی آزاد است.
رستمی با بیان اینکه به آثار منتخب هیئت داوران در هر بخش، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود، خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره به نشانی کردستان، کامیاران خیابان هنر، مجتمع فرهنگی و هنری کامیاران و یا با شماره تلفن ٠٨٧٣٥٥٣٨٢٨٨ تماس حاصل نمایند
انتهای پیام

captcha