نقش مسابقات قرآن در رفع مهجوریت کلام وحی/ با روخوانی قرآن آشنا شویم
کد خبر: 3782059
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

نقش مسابقات قرآن در رفع مهجوریت کلام وحی/ با روخوانی قرآن آشنا شویم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مسابقات نقش مهمی در رفع مهجوريت قرآن دارد چرا که عمل نكردن به قرآن در اثر ناآشنايی با روخوانی قرآن است و به طوريكه مشاهده می‌شود حتی افراد تحصيل‌كرده نيز در اين امر مشكل دارند.

مسابقات قرآنی؛ حرکت به سمت کاهش مهجوریت کلام وحی

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری مسابقات قرآنی، اظهار کرد: تردیدی نیست که برگزاری مسابقات و جشنواره‌های دوره‌ای در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به ارتقای آن حوزه کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: حضور چهره‌های مختلف به عنوان حافظان و قاریان در مسابقات موجب ارتقای رقابت‌ها و توانایی آن‌ها شده و در چنین شرایطی یک فضا برای فعالیت و رشد نیروهای فعال فراهم می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: در شرایط قرآنی، فضای عمومی جامعه از جمله خانواده‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و برگزاری مسابقات قرآنی بسیار اهمیت دارد.
عباسی تصریح کرد: اينگونه مسابقات نقش مهمي در رفع مهجوريت قرآن دارد چرا که عمل نكردن به قرآن در اثر ناآشنايي با روخواني قرآن است و به طوريكه مشاهده مي‌شود حتي افراد تحصيل‌كرده نيز در اين امر مشكل دارند.
وی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این آزمون در سه گروه امتحانی در قالب ۱۸ رشته برگزار خواهد شد، افزود: آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفندماه، آزمون کتبی در ۹ اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی زیر ۱۲ سال و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی نیز از ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.
عباسی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir از ۱۰ دی‌ماه آغاز شده و تا ۵ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha