جشنواره ای برای همراهی هنر با قرآن
کد خبر: 3784115
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
در گلستان

جشنواره ای برای همراهی هنر با قرآن

گروه اجتماعی - هیچ ابزاری کارآمدتر از هنر نیست خصوصا زمانی که با اعجاز آمیخته باشد و با نگاهی نو به قرآن هنرمندانه آیات قرآن را به تصویر بکشد.

جشنواره ای برای همراهی هنر با قرآن

به گزارش خبر گزاری ایکنا از گلستان عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات قرآن که در استان گلستان برگزار شد گفت: قرآن همچون اقیانوسی است که هر کسی به فرا خور حال خود از آن بهره می جوید، یکی با نگاه کردن به آن، یکی با تلاوت و تفسیر و دیگری با عمل کردن به دستورات آن.

  وی در خصوص ارتباط هنر قصه گویی و قرآن گفت: قرآن کتاب قصه نیست اما هنر قصه گویی آن بی نظیر و بی بدیل است و در دل هر کدام ازقصه هایش مفاهیم بلند انسانی و اخلاقی نهفته است.

کشمیری گفت: قطعا در این عصر هیچ ابزاری کارآمدتر از هنر نیست اما زیباتر آن است که هنر آمیخته با اعجاز باشد و با نگاهی نو به قرآن هنرمندانه آیات قرآن را به تصویر بکشد.

وی در خصوص ایده یابی و اقتباس پذیری در هنر گفت: از لوازم مهم هنرمند ایده یابی و اقتباس پذیری است  و بهترین ابزار اقتباس و اوج هنرمندی  معجزه خداوند است که سرشار از فصاحت و بلاغت می باشد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه در خدمت هنرمندان اهل تدبیر و تعقل و اهل قلم هستیم تصریح کرد: از افتخارات ما برگزاری سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی وفیلمنامه نویسی آیات قرآن در گلستان است.

 ابراهیم مرادی نژاد دبیرهنری سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات نیز گفت: در میان آثاری که به دبیر خانه ارسال شد آثاری وجود دارد که شایستگی تولید را دارند و ما حاضر به تولید این آثار هستیم و از آنها حمایت میکنیم.

در پایان این همایش از کتاب آثار برگزیده این جشنواره رونمایی شد و نفرات برتر به شرح زیر معرفی شدند:

رتبه نخست دربخش نمایشنامه خیابانی به محمود مرادی و رتبه های دوم و سوم به ترتیب به محمدرضا جعفری لفوت و کیانوش احمدی رسید و از مرتضی مرتضوی نیز تقدیر شد.

دربخش فیلمنامه کوتاه ومستند محسن عظیمی، رتبه اول، اکرم سادات دارابی، رتبه دوم و بابک نبی زاده رتبه سوم را از آن خود کردند و از پژمان سهرابی نیز تقدیرشد.

دربخش فیلمنامه بلند نیز

رتبه اول از آن محراب اکبری ، رتبه دوم  از آن نواب محمودی و رتبه سوم از آن محمد حسین وفایی شد و از رحیم‌کریم زاده نیز تقدیرشد.

خبرنگار: فاطمه حسنی

captcha