مطبوعات کردستان بعد از انقلاب رشد 314 درصدی داشته‌اند
کد خبر: 3786240
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

مطبوعات کردستان بعد از انقلاب رشد 314 درصدی داشته‌اند

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اعلام اینکه بعد از انقلاب اسلامی رشد 314 درصدی در عرصه مطبوعات و نشریات استان را شاهد بوده‌ایم، گفت: در حال حاضر 94 رسانه و نشریه و 25 پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان داریم.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، 11 بهمن ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: خبرنگاران با انگیزه حمایت از حقوق جامعه و بالا بردن آگاهی های جامعه همواره و به هزینه های بسیار اندک در حال کار کردن هستند.
وی افزود: خبرنگاران و رزونامه‌نگاران صدای ملت بین مسئولان هستند و باید پیگیر خواسته‌های مردم از مسئولان باشند و همچنین عملکرد مسئولان را به مردم ارائه می‌دهند.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به فعالیت رسانه‌های گروهی استان عنوان کرد: 170 نفر خبرنگار در استان فعالیت می‌کنند که 131 نفر آن‌ها در سامانه خانه مطبوعات ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به بیمه شدن 100 نفر از خبرنگاران استان اعلام کرد: امسال تا کنون دو مرحله از یارانه نشریات استان پرداخت شده و یک مرحله دیگر آن نیز در شرف پرداخت است.
رستمی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره مطبوعات استان در سال 92 عنوان کرد: تاکنون تعداد زیاد جشنواره‌های مطبوعاتی به صورت استانی، منطقه‌ای و ... در استان برگزار شده و اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات کُردی در سال آینده برگزار خواهد شد.
وی با اعلام اینکه بعد از انقلاب اسلامی رشد 314 درصدی در عرصه مطبوعات و نشریات استان را شاهد بوده‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر 94 رسانه و نشریه و 25 پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی در استان داریم.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: 83 مجوز برای چاپخانه‌های دیجیتالی و بنر صادر شده است و این چاپخانه های در استان فعالیت خود را به صورت رسمی انجام می دهند.
وی از فعالیت 121 کانون دارای مجوز در حوزه کتاب خبر داد و ذکر کرد: 65 ناشر استانی داریم که از این تعدا 10 ناشر ان را بانوان تشکیل می دهند.
رستمی به فعالیت های حمایتی از ناشران کتاب استانی اشاره کرد و افزود: سال جاری 105 میلیون تومان به ناشران استان کردستان کمک شده است.
وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه بزرگ کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام کرد: میزان خرید کتاب و استقبال مردم فرهنگی استان از این نمایشگاه در حدی بوده که نمایشگاه کتاب استان جزء نمایشگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به فعالیت 20 انجمن ادبی، فرهنگی و هنری و 62 مؤسسه فرهنگی اشاره و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در سال 98 صورت گرفته که در صورت تأمین اعتبار لازم شاهد توسعه فعالیت‌های بخش فرهنگی استان خواهیم بود.
وی در پایان یادآور شد: بخشی از فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به معرفی هنرمندان و بزرگانی که در گذشته فعالیت مستمری در این حوزه داشته‌اند، اختصاص یافته است تا نسل جدید را بیشتر با بزرگان استان آشنا کنیم.
انتهای پیام

captcha