سهم خراسان‌جنوبی در حوزه اشتغال و ثروت ناچیز است
کد خبر: 3787978
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

سهم خراسان‌جنوبی در حوزه اشتغال و ثروت ناچیز است

گروه اجتماعی- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت‌های استان است و باید جلوی خام‌فروشی آن گرفته شود، گفت: در حوزه اشتغال و درآمد و ثروت سهم استان ناچیز است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، شب گذشته 16 بهمن، در شورای معادن خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها در شورای معادن به استان‌ها تفویض شود تا کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی از نظر زیرساخت‌ها دچار مشکل است، افزود: برای تامین آب و برق در معادن استان مشکلات وجود دارد و برای معدن شاهکوه نیاز به 40 کیلومتر خط انتقال است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بحث جاده‌های دسترسی و برق‌رسانی به معادن در خوسف نیاز به کمک بیشتر وزارتخانه هستیم و کمک به بخش معادن و زمینه سرمایه‌گذاری در استان ارتقا پیدا کند.

معتمدیان با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت‌های استان است و باید جلوی خام فروشی آن گرفته شود، تصریح کرد: در حوزه اشتغال و درآمد و ثروت سهم استان ناچیز است.

وی ادامه داد: باید ظرفیت‌های استان را هم به کشور و هم به جهان معرفی کنیم که امیدواریم در خصوص معرفی ظرفیت‌ها برنامه‌های خوبی داشته باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: باید با کمک دولت در صنایع معدنی استان سرمایه‌گذاری شود تا شاهد تحرک بخشی بیشتر در حوزه معادن استان باشیم.

معتمدیان با بیان اینکه باید در بحث بازرسی و نظارت از ظرفیت‌های نظام مهندسی و خانه معدن استفاده شود، اظهار کرد: نیروی انسان در سازمان صمت نیاز به تقویت دارد و امیدواریم از ظرفیت طرح سرباز معدن و از دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته‌های معدن و زمین‌شناسی استفاده شود.

وی افزود: احداث کارخانه طلا در منطقه هیرد خراسان جنوبی پیگیری می‌شود که امیدواریم با دستور ویژه وزارت صمت تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این کارخانه در استان آغاز شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با تأمین اعتبار باید ضرایب ایمنی در معادن استان را افزایش دهیم، یادآور شد: امیدواریم با اختصاص منابعی، تسهیلات یارانه‌ای به معادن استان درنظر گرفته شود.

انتهای پیام

captcha