آسان کردن فهم ظاهری قرآن برای جوانان؛ هدف اصلی نگارش «تفسیر آفتاب»
کد خبر: 3790374
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

آسان کردن فهم ظاهری قرآن برای جوانان؛ هدف اصلی نگارش «تفسیر آفتاب»

گروه سیاسی ــ رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز بسیاری از جوانان به فهم ظاهر قرآن و دشواری تفسیرهای موجود از یک‌سو و مکفی نبودن ترجمه‌های قرآن برای پاسخ به این نیاز گفت: به همین دلیل همواره دغدغه انجام چنین کاری را داشتم تا برای جوانان تفسیری از قرآن ارائه کنم که روان، ساده، کوتاه و در حوصله خوانندگان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره ویژگی‌های «تفسیر آفتاب» و دغدغه خود برای نگارش این اثر گفت: در دوره‌ای که در دانشکده هنر تدریس می‌کردم، بسیاری از دانشجویان می‌گفتند که ظاهر قرآن را متوجه نمی‌شویم، زیرا ربط آیات به یکدیگر را نمی‌دانیم و منظور بسیاری از آیات دشوار به نظر می‌رسد و آن را درک نمی‌کنیم و نه حوصله و توان مطالعه تفاسیر طولانی را داریم و نه ترجمه‌های موجود کفایت می‌کند. به همین خاطر همواره دغدغه انجام چنین کاری را داشتم تا برای جوانان تفسیری از قرآن را ارائه دهم که روان، ساده، کوتاه و در حوصله خوانندگان باشد.

وی افزود: خوشبختانه خداوند لطف کرد و به خاطر برخی حوادثی که پیش آمد، 4 سال شب و روز تلاش وقت گذاشتم و این کتاب را نوشتم تا چاپ و منتشر شود و امروز در خدمت کسانی قرار بگیرد که به دنبال فهم ظاهری قرآن هستند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره بازخوردهای این اثر و پیشنهادها و انتقادهایی که دریافت کرده، تصریح کرد: یکی دو مورد ترجمه غیردقیق بود که به من تذکر داده شد و ایراد درستی هم بود و در چاپ جدید، که به زودی منتشر می‌شود، اصلاح شده است و غیر از این دیگر چیزی نشنیدم.

حسینیان یادآور شد: موردی که به من منتقل شد این بود که این اثر فهم قرآن را بسیار روان و ساده کرده است و بسیاری از خانواده‌ها در منازلشان این تفسیر را خانوادگی مطالعه می‌کنند. به همین خاطر تلاش کردم در بازخوانی مجدد «تفسیر آفتاب» ساده‌تر بنویسم و عبارات غامض و پیچیده‌ای را که در چاپ اول وجود داشت روان‌تر کنم تا برای خوانندگان قابل‌فهم‌تر و آسان‌تر باشد.‌

انتهای پیام

captcha