دانش‌آموزانی که برای قرآن خواندن وقت ندارند/ توجه یک‌بعدی به قرآن؛ آسیبی برای جامعه ‌
کد خبر: 3791421
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

دانش‌آموزانی که برای قرآن خواندن وقت ندارند/ توجه یک‌بعدی به قرآن؛ آسیبی برای جامعه ‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ‌‌حافظ قرآن خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید تربیت قرآنی را از کودکی آغاز کنیم، گفت: کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها در بهترین سال‌های زندگی برای آزمون‌های گوناگون آماده می‌شوند و بارها از دانش‌آموزان شنیده‌ایم که برای خواندن قرآن وقت نداریم.

دانش‌آموزانی که برای خواندن قرآن وقت ندارندنرجس خاتون‌مرادی، یک حافظ قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با اشاره به اهمیت اقامه فرهنگ قرآن، اظهار کرد: قرآن نور و هدایت است.
وی افزود: مگر امکان دارد در جامعه‌ای نور قرآن منتشر شود و آن جامعه از برکات آن محروم بماند اما باید توجه داشت که توجه یک‌بعدی به قرآن یک آسیب برای جامعه است.
این حافظ قرآن با بیان اینکه باید به‌عنوان فعالان قرآنی سعی کنیم توجه عموم جامعه به سمت معارف قرآنی معطوف شود، اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب در وصیت‌نامه خود ‌فرمودند: «ما مفتخریم پیرو مکتبی هستیم که هدفش نجات قرآن از گورستان‌هاست».
وی با اشاره به اینکه فرهنگ قرآن در جامعه فراگیر نشده است، افزود: برای فراگیری مفاهیم جامعه قرآنی باید هر فردی خود را مسئول دانسته و به آموزه‌های قرآنی عمل کند تا جامعه‌ای سرشار از عمل به مفاهیم قرآنی داشته باشیم.
این حافظ قرآن با بیان اینکه این امر نیاز به تبلیغ دارد، تصریح کرد: برای هر کار فرهنگی باید زمینه مناسب فراهم شود و این زمینه اکنون در جامعه فراهم نیست.
مرادی جوانان را سرمایه‌های جامعه دانست و گفت: کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها در بهترین سال‌های زندگی برای آزمون‌های گوناگون آماده می‌شوند و بارها از دانش‌آموزان شنیده‌ام که برای خواندن قرآن وقت نداریم.
وی راهکاری برای این موضوع پیشنهاد داد و افزود: باید تربیت قرآنی را از کودکی آغاز کنیم، کودکان را وارد مراکز قرآنی کنیم و برای کارشان ارزش قائل شویم، آنان را تشویق کنیم و به آنان بها دهیم.
این حافظ قرآن اظهار کرد: فراموش نکنیم قرآن هم بنا را بر تشویق گذاشته است، بنابراین باید با تشویق کودکان را به این مسیر سوق دهیم.
مرادی یادآور شد: یادمان باشد برای فرهنگ‌سازی آموزه‌های قرآنی باید از خود آغاز کنیم و هر فردی خود را مسئول بداند، در این صورت مفاهیم قرآنی در جامعه گسترش می‌یابد.
زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

captcha