جامعه امروز نیازمند دانش قرآنی است
کد خبر: 3793412
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

جامعه امروز نیازمند دانش قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور رشد چشمگیری داشته است، گفت: ما در کنار نیاز به ایمان قرآنی در جامعه، نیازمند دانش قرآنی هستیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی خسروپناه، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان، امروز، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه طرح دانشجو معلم قرآن اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی و ارزشی در جهاددانشگاهی کردستان امروز پررنگ‌تر از گذشته شده است که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی مذهب محور، فقه محور و قرآن محور بوده و برهمین اساس ارتباط دانشگاه مذاهب اسلامی با جهاددانشگاهی کردستان ببشترو مؤثرتر بوده است
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور رشد چشمگیری داشته است، بیان کرد: ما در کنار نیاز به ایمان قرآنی در جامعه، نیازمند دانش قرآنی نیز هستیم و دانش اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، قضایی، آیات الاحکام را باید از لابلای آیات قرآن بیرون بکشیم.
وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی جامعه ما یک جامعه رشد یافته‌ای است، در این راستا ما باید از سطوح پایین تلاوت قرآن عبورکنیم و به بطن قرآن و عملی کردن آن در زندگی بپردازیم.
خسروپناه بیان کرد: سه هزار و 500 واحد آموزشی در سطح استان کردستان وجود دارد و در این راستا پوشش تحصیلی ما امروز دیگر 100 درصد شده است.
وی اعلام کرد: براساس آمار اعلام شده جدید 14 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور داریم و 36 میلیون نفر جمعیت جوان ما در سنین 15 تا 40 سالگی هستند بنابریان از بعد فرآیند نگاه کنیم، سطح آشنایی و قرابت با قرآن باید به سمت دانش قرآنی برود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اجرای مرحله دوم دانشجو معلم قرآن در استان عنوان کرد: امیدواریم این طرح با این رویکرد در استان شروع شود که به سمت تدوین منظومه قرآنی در حوزه‌های مختلف حرکت کنیم.
وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان در حال حاضر فقه و حقوق محور است و باید در این دانشگاه به سمت راه‌اندازی رشته‌های اقتصادی حرکت کنیم تا حوزه دانش اقتصاد قرآنی را نیز فعال کنیم.
خسروپناه با اشاره به اینکه دنیای جدید به سمت طرح مسائل جدید حرکت می‌‌کند، یادآور شد: در این راستا باید فقه جدید مدون شود چرا که مسائل قضایی متون قدیم دیگر جوابگوی نیاز امروز جامعه نیست و باید مسائل امروز جامعه مدرن را از کتاب مدرن قرآن بیرون بکشیم.
انتهای پیام

captcha