اجرای عدالت و پرهیز از طایفه‌گرایی؛ رویکرد آموزش و پرورش لرستان
کد خبر: 3794343
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

اجرای عدالت و پرهیز از طایفه‌گرایی؛ رویکرد آموزش و پرورش لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تلاش خود را به‌کار گرفته‌ام که بحث عدالت و قانون در آموزش و پرورش اجرا شود و از تبعیض و طایفه‌گرایی و باندبازی به شدت پرهیز شود؛ چراکه اعتقاد دارم اصل و همه چیز ما قانون است و اگر معیار و ملاک ما قانون باشد عدالت در جامعه جاری شده و تبعیض رخت بر می‌بندد.

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان جمعه، دهم اسفندماه در شبستان جدید مصلی نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد برگزار و از غرفه‌های برتر این نمایشگاه تجلیل شد.

رضا زینی‌وندمقدم در این مراسم، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی و همچنین تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن، گفت: امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است که در هشتم اسفند سال 58 به دست شهیدان رجایی و باهنر تأسیس شد که به‌واسطه آن توجه ویژه‌ای به امر تعلیم و تربیت اسلامی شده است.
وی نظام تعلیم و تربیت را نشئت گرفته از دین مبین اسلام دانست و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، اهداف تعلیم و تربیت با اهداف متعالی نظام اسلامی مطابقت دارد و این اهداف با هم عجین و در هم تنیده شده است‌.
زینی‌وند مقدم عصاره و حاصل رسالت انبیا و ائمه معصومین را آموزش و پرورش انسان‌ها جهت زدودن جهل و نادانی و رسیدن و هدایت به سمت نور و دانایی دانست و با اشاره به آیات و روایات متعددی از قرآن‌ کریم و ائمه معصومین تعلیم و تربیت و تزکیه و آموختن را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و اظهار کرد: در بیشتر آیات و روایات این دو مقوله در کنار هم آمده‌اند و حتی در بعضی موارد تزکیه و تربیت بر تعلیم و آموزش مقدم است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، آموزش و تعلیم را در صورتی مفید دانست که منجر به شکل‌گیری صحیح شخصیت افراد و متخلق شدن به صفات عالیه انسانی شود و کار انبیا را انسان‌سازی و در نهایت ساختن جامعه عنوان کرد که رسالت آموزش و پرورش هم در نظام اسلامی همین حقیقت است.

مدرسه؛ مؤثرترین و تأثیرگذارترین نهاد

وی مدرسه را مؤثرترین و تأثیرگذارترین نهادی عنوان کرد که روی زندگی افراد، دانش و شخصیت و نوع نگرش آن‌ها تأثیر مستقیم دارد و با اشاره به این‌که همه ما آرزو داریم فرزندان‌مان با تربیت صحیح در مسیر درست حرکت کنند، تصریح کرد: فرزندان ما آن‌چنان که دوست داریم و آرزو می‌کنیم تربیت نمی‌شوند بلکه آن‌گونه که عمل می‌کنیم تربیت می‌‌شوند.
زینی‌وندمقدم تربیت فرزندان را حاصل عملکرد، رفتار و نوع نگاه و نگرش ما در جامعه عنوان کرد و گفت: رفتار و عملکرد ما آیینه‌ای است که شخصیت و هویت فرزندان ما در آن منعکس می‌شود و ساختن و تربیت فرزندان این جامعه نیازمند همت و عزم همگانی است همچنان‌که گاهی یک رفتار موجب یک تحول در شخص شده و ممکن است جامعه‌ای را متحول کند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که بزرگ‌ترین نهاد دولت، آموزش و پرورش است، بیان کرد: همه ابعاد توسعه امروز به آموزش و پرورش پویا و بالنده بستگی دارد.
وی لازمه توسعه‌یافتگی را انسان‌های توسعه‌یافته دانست و گفت: توسعه‌یافتگی جز در آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان آموزش و پرورش را پُلی عنوان کرد که جامعه توسعه‌نیافته را به جامعه پیشرفته و توسعه یافته وصل می‌کند.
وی سرمایه انسانی را مهم‌ترین سرمایه دنیای کنونی نامید که تحقق سرمایه‌های دیگر را میسر می‌سازد و این امر در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را بهترین، امن‌ترین و زود بازده‌ترین نوع سرمایه‌گذاری عنوان کرد و آن را پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری‌های دیگر معرفی کرد و گفت: این امر به توسعه جامعه انسانی منجر خواهد شد که پرداختن به آن یکی‌از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام اسلامی است و به همین دلیل معظم‌له سیاست‌های آموزش و پرورش را تحت عنوان برنامه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در بیست سال اخیر معرفی کرده است.
زینی‌وند مقدم در ادامه ضمن تشریح مختصر ساحت‌ها و برنامه‌ها و اهداف متعالی سند تحول بنیادین، عمل به سند تحول بنیادین و قرار دادن آموزش و پرورش لرستان در ریل تخصصی و مسیر واقعی را از برنامه‌های مهم دوران مدیریت خود عنوان کرد و گفت: تمام توان و تلاش خود را به‌کار گرفته‌ام که بحث عدالت و قانون در آموزش و پرورش اجرا شود و از تبعیض و طایفه‌گرایی و باندبازی به شدت پرهیز شود و آموزش و پرورش از این آسیب‌ها محفوظ بماند؛ چراکه اعتقاد دارم اصل و همه چیز ما قانون است و اگر معیار و ملاک ما قانون باشد عدالت در جامعه جاری شده و تبعیض رخت بر می‌بندد.
وی قانون را تنظیم‌کننده رفتار افراد در جامعه و قانون‌مداری را موجب افزایش کیفیت خدمت‌رسانی عنوان کرد که حفظ حقوق شهروندی و احقاق حقوق مردم منوط به اجرای آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر آموزش و پرورش لرستان در سال‌جاری به بیان گوشه‌ای از موفقیت‌های حوزه‌های مختلف پرداخت.

گزارش تصویری مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای آموزش و پرورش لرستان 

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

اجرای عدالت و پرهیز از تبعیض و طایفه‌گرایی در آموزش و پرورش

captcha