مدیران برای کاهش و کنترل قیمت‌ها در ایام عید تلاش کنند
کد خبر: 3795588
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

مدیران برای کاهش و کنترل قیمت‌ها در ایام عید تلاش کنند

گروه اجتماعی - استاندار اصفهان گفت: مدیران باید تمام هَم و غم خود را بکار گیرند و از هر طریق ممکن نسبت به کاهش و کنترل قیمت‌ها به ویژه در ایام عید اقدام کنند.

مدیران برای کاهش و کنترل قیمت‌ها در ایام عید تلاش کنند
به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، باید از هر طریق ممکن گوشت به استان وارد شود تا قیمت‌ها کاهش یابد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه قیمت برخی کالاها در استان اصفهان بالاتر از تهران است، افزود: بالارفتن قیمت گوشت، ظلم بزرگی محسوب می‌شود و مدیران باید تمام هَم و غم خود را بکار گیرند و از هر طریق ممکن نسبت به کاهش قیمت ها بویژه در ایام عید اقدام کنند.
عباس رضایی با اشاره به قاچاق دام به خارج از کشور، افزود: ما از مشکلات گرانی مطلع هستیم و دولت در تلاش است تا در شرایط تحریم، فشارها روی مردم کاهش یابد.    
رضایی با بیان اینکه منشاء برخی گرانی‌ها ضعف مدیریت است، تصریح کرد: نظارت و کنترل کافی روی قیمت کالاها بخوبی صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه تامین مواد غذایی و گوشت از مواردی است که باید تصمیم سریع و دقیقی در باره آنها صورت بگیرد، تاکید کرد: باید با اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، وضعیت کنونی بازار گوشت و مرغ تغییر یابد و دسترسی مردم به کالاهای اساسی آسانتر شود.
عباس رضایی بر ضرورت توجه به بازار میوه در ایام عید تاکید کرد و اظهارداشت: میوه شب عید باید در استان اصفهان به اندازه کافی ذخیره شود تا مردم در این زمینه نگران نباشند.  
مدیر ارشد استان به قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: هنوز قیمت‌های مصوب سیب و پرتقال تنظیم بازار اعلام نشده است اما به یقین کمتر از قیمت‌های کنونی بازار خواهد بود.
استاندار اصفهان با تاکید به اینکه با فرارسیدن عید نوروز باید نظارت جدی تر و بیشتری روی بازار شب عید صورت گیرد، اظهار کرد: مردم نباید در تامین کالاهای اساسی خود دچار مشکل شوند.
وی خواستار نظارت جدی تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های دیگر بر وضعیت بازار شد و اظهار کرد: باید نیروهای این دستگاه ها به صورت جدی تر بر توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی نظارت کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت نان در استان نامطلوب است، افزود: توجه به تولید، توزیع، قیمت‌گذاری و حمایت از آرد، گندم و نان در استان، بسیار حائز اهمیت است و در این راستا نظارت بر کیفیت نان تولیدی و توزیع آرد باید تشدید و نان مرغوب و سالم عرضه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه به افزایش قیمت شکر اشاره کرد و افزود: باید مراکز عرضه و توزیع شکر در استان، گسترده تر شود تا قیمت ها کاهش پیدا کند. 
وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: کارگروه تنظیم بازار استان باید کمیته‌های تخصصی با حضور متخصصانی در زمینه گوشت، مرغ و شکر داشته باشد تا راهکارهای لازم را ارائه دهند.
انتهای پیام

captcha