تخریب 47 واحد مسکونی در قروه براثر سیلاب
کد خبر: 3800811
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

تخریب 47 واحد مسکونی در قروه براثر سیلاب

گروه اجتماعی - فرماندار قروه از تخریب 47 واحد مسکونی در مناطق مختلف این شهرستان در پی بارش سنگین باران و برف و وقوع سیلاب خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، موحد امان اللهی، فرماندار قروه شامگاه گذشته، 13 فروردین ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: بارش‌ها در این مدت باعث تخریب 47 واحد مسکونی، 201 جایگاه دام و 264 انبار علوفه شده که با توجه به هشدارهای قبلی و توجه ساکنان منازل و صاحبان دام‌ها، این مکان‌ها تخلیه شده و تلفات جانی نداشتیم.
وی با اشاره به افزایش شدت آسیب‌دیدگی ناشی از بارش‌ها به نسبت دیروز افزود: در حال حاضر تعداد 225 واحد مسکونی، 89 جایگاه نگهداری دام و 233 انبار علوفه نیز در این شهرستان دچار آسیب شده‌اند.
فرماندار قروه با اشاره به وصل شدن شبکه برق 13 روستا عنوان کرد: برق سه روستای آقبلاغ، گنداب سفلی و علیا نیز با ژنراتور وصل است.
وی با اشاره به پیگیری برای وصل برق سه روستای سرقل، تکیه سفلی و علیا یادآور شد: با اقدامات انجام شده از 130 روستای شهرستان، 19 روستای آن دچار قطعی برق شده بودند که در حال حاضر روشنایی به 16 روستا برگشته است.
تخریب و آسیب ۸۷ واحد دامی و ۳۵ واحد مسکونی در بیجار
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بیجار گفت: طی بارش های اخیر ۸۷ واحد دامی و ۳۵ واحد مسکونی در بیجار آسیب دیده و یا تخریب شده است .
علی اکبر ورمقانی، رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بیجار درگفت‌وگوبا ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در پی بارش برف و باران تا کنون ۸۷ واحد دامی در شهرستان بیجار آسیب دیده و تخریب شده است .
وی با اشاره به اینکه در شهرستان بیجار ۳۵ واحد مسکونی تخریب و یا آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۳۰ واحد مسکونی روستایی، ۴ واحد مسکونی شهری در شهر حسن آباد یاسوکند و ۱ واحد مسکونی در شهر بیجار است .
ورمقانی با اشاره به ارزیابی خسارات یادآور شد: از صبح امروز، 14 فروردین ماه ارزیابی خسارت توسط تیم های کارشناسی آغاز خواهد شد.
انتهای پیام

captcha