تلنگر سیل
کد خبر: 3802574
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

تلنگر سیل

گروه اجتماعی ــ سیلی که از روزهای ابتدایی امسال در بیشتر نقاط کشور اتفاق افتاد، در واقعه تلنگری برای ما بود تا یادمان آید هم‌نوعانمان را، سیل به ما یادآوری کرد در صورتی‌ که خداوند عنصری به نام مهربانی، گذشت، خدمت به هم‌نوع و محبت را در وجود ما قرار داده است.

تلنگر سیلاز همان روزهای ابتدایی سال خبرهای مختلفی از سیل در شهرهای مختلف ایران از شمال ایران گرفته تا شیراز و لرستان و خوزستان منتشر می‌شد هر روز با هر خبر لحظاتی از حزن و اندوه در قلب هر ایرانی رقم می‌خورد.
لحظاتی بود که پای خبرها می‌نشستیم تا ببینیم این سیل ویرانگر جان چند نفر از هموطنانمان را با خود برده است. روزهای ابتدایی 98 برای ما تداعی‌گر لحظاتی از بیم و امید و ترس و اضطراب بود.
شاید  میان این سیل خبرهای بد، مهم‌ترین خبرها حضور مردم از جای جای میهن اسلامی برای کمک به هم‌وطنانشان بود، کمک‌هایی که اعجاب‌انگیز بود و همه را متحیر کرد.
مردم از تمام ایران با شنیدن خبر سیل در قالب گروه‌های جهادی عازم محل‌های آسیب‌دیده شده و هرکس هرچه از دستش برمی‌آمد برای رفع آسیب‌های سیل انجام داد.
افرادی هم که امکان رفتن به آن مناطق را نداشتند، با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای جبران آسیب‌هایی که سیل به بسیاری از خانواده‌ها وارد شد بسیار تلاش کردند.
این روزها در خاطره تاریخی این ملت باقی خواهد ماند و تا ابد از بین نخواهد رفت. اگر روزی مهربانی و محبت و ارزش‌های انسانی از بین رفت، این روزها هم فراموش خواهد شد.

تلنگر سیل

سیل کمک‌های مردم کویری
رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تاکنون مردم نیکوکار استان ۲۷۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به مردم مناطق سیل‌زده کمک کرده‌اند.
وی افزود: کمیته امداد به منظور کمک به مردم مناطق گرفتار سیل از همان روزهای اولیه با برپایی ۱۵۳ پایگاه در سطح استان تلاش کرده است کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نوع‌دوست استان را جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی میزان کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده به سیل‌زدگان را ۱۷۷ میلیون تومان و کمک‌های غیرنقدی ۹۳ میلیون تومان عنوان و بیان کرد: این کمک‌ها به مناطق سیل‌زده ارسال‌ شده است.

سلم‌آبادی بیشتر کمک‌های غیر نقدی را شامل پتو، فرش، انواع البسه، لوازم خانگی، اقلام خوراکی و بهداشتی، کنسرو، روغن، آب‌معدنی و لوازم ضروری زندگی عنوان کرد و افزود: پایگاه‌های ثابت این نهاد و ۴۳ مرکز نیکوکاری فعال در استان فعالیت خوبی داشتند و امیدواریم با هماهنگی انجام‌شده، کمک‌های مردم نوع‌دوست استان در اسرع وقت به دست مردم مناطق سیل‌زده برسد.

وی با بیان اینکه خدمت به هم‌میهنان نیازمند و آسیب‌دیده از توفیقات الهی است، تصریح کرد: امدادگران کمیته امداد استان نیز در راستای حمایت از مردم مناطق سیل‌زده، دو روز حقوق خود را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص دادند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم استان در کمک به مردم مناطق سیل‌زده کشور، یادآور شد: مردم خیر و نوع‌دوست استان می‌توانند در راستای تسریع در ارسال کمک‌های نقدی از طریق سامانه تلفن همراه # ۹۹*۸۸۷۷ * و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ کمک‌های نقدی خود را به مردم مناطق سیل‌زده اهدا کنند.

تلنگر سیل
کمک 120 میلیون تومانی مردم خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان از طریق صندوق‌ها و دستگاه‌های پوز هلال احمر مستقر در ۳۰ پایگاه جمع‌آوری کمک برای سیل زدگان جمع‌آوری شده است.
وی گفت: تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان از طریق صندوق‌ها و دستگاه‌های پوز هلال احمر مستقر در ۳۰ پایگاه جمع‌آوری کمک برای سیل زدگان جمع‌آوری شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه محموله کمک‌های مردمی استان به سیل‌زدگان در قالب دو دستگاه کامیونت ارسال شد، افزود: این محموله شامل؛ مواد غذایی و البسه به ارزش ریالی ۳۴ میلیون تومان است که برای آسیب‌دیدگان سیل در استان لرستان ارسال شد.
شهریاری خاطرنشان کرد: نیکوکارانی که تمایل به کمک غیرنقدی دارند، می‌توانند اقلامی شامل؛ پتو، زیرانداز، ست بهداشتی، مواد شوینده، مواد غذایی خشک، انواع کنسرو، شیر خشک و لوازم بازی کودکان را برای آسیب‌دیدگان سیل به شعب جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی تحویل دهند.
وی ادامه داد: به منظور حفظ کرامت انسانی از اهدای اجناس استفاده شده و تاریخ مصرف گذشته لازم است خودداری شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی یادآور شد: شماره گیری کد دستوری *780*112# و یا واریز به حساب 99999 بنام جمعیت هلال احمر نزد کلیه بانک‌ها و همچنین شماره کارت‌های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ (ملت) و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ (رفاه) شیوه‌های دریافت کمک‌های نقدی توسط هلال احمر است.
گاهی یک تلنگر لازم است تا از زندگی روزمره خود فاصله بگیریم و کمی به فکر اطرافیان خود باشیم، این تلنگرها لازم است چراکه به ما یادآوری می‌‌کند خداوند چه مهربانی در وجود ما قرار داده، یادمان آورد چقدر خداوند ما را بخشنده آفریده و در روحمان دمیده است. گاهی یک تلنگر لازم است...

تلنگر سیل

گزارش از زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

captcha