قرآن برای همه ایام زندگی بشریت برنامه دارد
کد خبر: 3805203
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

قرآن برای همه ایام زندگی بشریت برنامه دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- قاری برجسته کردستانی با قرار گرفتن در محافل صالحان و پاکان و دوستی با آنان محال است که کسی از لحظات عمرش بسادگی بگذرد، گفت: قرآن برای همه ایام زندگی بشریت برنامه دارد و با دست گرفتن به قرآن و توکل و امید داشتن می‌توان زندگی و راه سعادتمندی برای خود داشته باشیم.

قرآن برای همه ایام زندگی بشریت برنامه دارد

عبدالرحمن امامقلی، یکی از قاریان برجسته کردستانی در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دوران جوانی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ایام هر انسانی است که در طول عمر آدمی فقط یکبار می‌توان آن را تجربه کرد. بهره بردن از این دوران هم به اندیشه و خرد فرد بستگی دارد که چگونه از آن به نحو احسنت استفاده کند.
وی افزود: استفاده از بهترین دوران زندگی انسان، دورانی که با کوچک‌ترین استفاده، ثمره آن را در سایر دوران زندگی خواهید دید کسانی که متاسفانه باغفلت بر آن گذر می‌کنند چیزی جز پشیمانی و افسوس نصیبشان نمی شود.
این قاری برجسته قرآنی با اشاره به اینکه آیاتی در قرآن کریم در زمینه اهمیت دوران جوانی و غنیمت شمردن زمان و عمر بیان شده است، افزود: خداوند در سوره عصر به گذر زمان قسم یاد کرده است و همین امر یکی از دلایل روشن برای استفاده از تمام دوران زندگی است و در آیه دوم این سوره که می فرماید: «إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ؛ كه واقعا انسان دستخوش زيان است». با توجه به این آیه می توان گفت استفاده خوب و مطلوب از ایام و روزهای جوانی اگر بنحو احست و مفید باشد رضایت خداوند متعالی را به دنبال دارد د ر غیر این صورت فرد دچار خسران می شود.
وی با اشاره به اینکه آیات 39 تا 42 سوره نجم نیز به تلاش و کوشش در زندگی تأکید دارد، بیان کرد: سعی و پشتکار و کوشش هم در ایام جوانی صورت‌پذیر است و گرنه کسی که پیر شده دیگر سعی و تلاشی آنچنان نمی‌تواند بکند، با برنامه‌ریزی درست و استفاده از تجارب بزرگان و اهل علم و فن می توان راه را هموار کرد .
امام قلی به تلاش و کوشش خود در این رده سنی اشاره کرد و گفت: تا جای که خاطرم باشد در این دوران هیچگاه نگذاشته‌ام، فرصت‌ها بسادگی ازدستم برود .
این قاری جوان تاکید کرد: آیات متعددی در این کتاب هدایت آسمان وجود دارد که نه تنها جوانان بلکه کل اقشار جامعه را به همراهی، همفکری، هم نشینی با افراد صالح و مفید جامعه فرا می‌خواند که درکل می‌توان گفت هم‌نشینی و هم اندیشی با این افراد و استفاده از راهکارهای آنان راه را برای هرچه بهتر بودن و لذت از این دوران خوب مهیا می‌کند.
وی در ادامه خطاب به جوانان عنوان کرد: از هجمه‌های فرهنگی غربی‌ها که امروزه دامن گیر بسیاری از جوانان شده، باید پرهیز کرد و در دوران زود گذرجوانی تأمل و تفکر بیشتری داشته تا به غفلت و تباه طی نشود و از آن به نحو احسنت استفاده شود.
استاد امامقلی عنوان کرد: جوانان امروز پدران و مادران، پدربزرگان و مادربزرگان نسل آینده هستند لذا باید آنگونه زندگی کنیم که روزی اگر فرزندانمان پرسیدند، جوانی‌تان چگونه و در چه راهی صرف شد در پی جواب آن افسوس و پشیمانی نباشد.
وی افزود: برهه جوانی آنقدر مهم و اساسی است که رسول مکرم اسلام (ص) فرمودند: «یکی از سوالات بعد از مرگ از هر انسانی جوانی و عمری است که خداوند به او عطا کرده ...» در این راستا باید خودمان را برای جواب دنیوی و اخروی این سوال آماده کنیم.
این قاری قرآن، با قرار گرفتن در محافل صالحان و پاکان و دوستی با آنان محال است که کسی از لحظات عمرش بسادگی بگذرد، یادآور شد: قرآن برای همه ایام زندگی بشریت برنامه دارد و با دست گرفتن به قرآن و توکل و امید داشتن می‌توان زندگی و راه سعادتمندی داشت.
انتهای پیام

captcha