اولویت اول سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان کیفیت است
کد خبر: 3805698
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

اولویت اول سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان کیفیت است

گروه فرهنگی- دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان گفت: در هر جشنواره‌ای دو مقوله کیفیت و کمیت مهم است که در سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان در مرحله اول کیفیت و سپس کمیت در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، شهرام میرزایی، دبیر اجرایی جشنواره سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان در آیین رونمایی از پوستر و فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر استانی کردستان که امروز، دوم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه جدایی نخواسته‌ای مابین انجمن هنرهای نمایشی و طیف گسترده‌ای از هنرمندان شکل گرفته است که با حضور هیات امنای جدید انجمن هنرهای نمایشی کردستان درصددیم این جدایی را از بین ببریم.
وی افزود: در هر جشنواره‌ای دو مقوله کیفیت و کمیت مهم است که برای ما در مرحله اول کیفیت و سپس کمیت در اولویت قرار دارد.
دبیر اجرایی جشنواره سی امین جشنواره تئاتر کردستان عنوان کرد: بدون حمایت انجمن هنرهای نمایشی ایران، فعالیت اهالی تئاتر میسر نیست که ما درخواست داریم نگاه ویژه‌ای به جشنواره تئاتر استانی کردستان داشته باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر جشنواره تئاتر کردستان به دلیل محدودیت‌های مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی به گونه‌ای برگزار شده که در شان اهالی تئاتر استان نبوده است.
میرزایی با عنوان اینکه فضای فیزیکی خوبی برای فعالیت اهالی تئاتر در کردستان وجود ندارد و فقط یک پلاتوی 60 نفری را در شهر سنندج داریم، بیان کرد: قرار است دو الی سه مکان دیگر مربوط به ادارات استان به اجرای گروه‌های تئاتر اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم که تئاتر کردستان به جایگاه رفیع گذشته خود بازگردد حتما باید از آن حمایت مالی صورت گیرد.
دبیر اجرایی جشنواره سی امین جشنواره تئاتر کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: دوره سی‌ام جشنواره تئاتر کردستان در چهار روز(دهم تا سیزدهم آبان) برگزار می‌شود و بخش نمایش رادیویی، انتخاب بهترین عکس جشنواره تئاتر استانی، برگزاری همایش آسیب شناسی تئاتر کردستان و دعوت از 10 نفر از کارگردانان برجسته استان برای حضور در ایام جشنواره از جمله بخش‌‌هایی است که به این جشنواره افزوده شده است.
وی در پایان یادآور شد: جایگاه نقد در مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در حوزه نمایش و تئاتر بسیار کمرنگ است که ما از خبرنگاران می‌خواهیم در این حوزه بیشتر فعالیت داشته باشند.
فاتح بادپروا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان نیز در ادامه اظهار کرد: چند سالی بود که تئاتر کردستان رونق لازم را نداشت اما با برنامه‌ریزی‌های هیات رئیسه جدید انجمن هنرهای نمایشی درصددیم این رونق را مجددا به حوزه تئاتر بازگردانیم.
وی افزود: جشنواره تئاتر کردستان، زیرساخت و پایه اصلی تئاتر کردستان است و حتما باید به آن بهای لازم داده شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان یادآور شد: 22 گروه ثبت شده تئاتر در رده‌های الف، ب و ج در استان مشغول به فعالیت بوده که در مجموع 80 الی 90 درصد گروه‌های فعال استان زیرمجموعه گروه‌های ثبت شده هستند.
انتهای پیام

captcha