کردستان نیازمند استفاده از طلاب بومی آشنا با آداب و رسوم است
کد خبر: 3805894
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

کردستان نیازمند استفاده از طلاب بومی آشنا با آداب و رسوم است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با باین اینکه نیاز به حضور طلاب بومی و آشنا به آداب و رسوم در استان امری ضروری است، گفت: حضور طلاب قم در استان، نیاز دینی و مذهبی استان را برآورده نمی‌کند.

کردستان نیازمند استفاده از طلاب بومی آشنا با آداب و رسوم است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ظهر امروز، سوم اردیبهشت ماه در جلسه شورای تبلیغ استان با ارائه گزارشی از وضعیت تبلیغی استان کردستان با اشاره به فعالیت 56 روحانی مستقر در استان کردستان اظهار کرد: در سال 97 در مجموع 660 میلیون تومان به این روحانیون پرداخت شده است.
وی افزود: در سال 98 میزان پرداختی به روحانیون مستقر استان 20 درصد افزایش خواهد یافت و به میانگین ماهیانه 60 میلیون تومان خواهد رسید.
وی با اشاره به اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان در مناسبت‌های ملی و مذهبی سال بیان کرد: در مناسبت‌های مبعث، هفته وحدت، ماه مبارک رمضان، ماه محرم، اوقات فراغت، دهه کرامت، دهه ولایت، دهه آخر صفر‌المظفر، دهه فجر، ایام اعتکاف و ماه رجب در مجموع چهار هزار و 240 نفر در استان اعزام شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در کنار اعزام روحانیان و مبلغان فعالیت‌های آموزشی این قشر پیگیری و دوره‌های آموزشی ویزه آنها در سال 97 برگزار شد.
حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد: برگزاری چهار همایش طلایه‌داران تبلیغ در ماه محرم و رمضان، برگزاری چندین کارگاه توانمندسازی برای مبلغان و مبلغات با دعوت از اساتید قم، اعزام روحانیون مستقر به همراه خانواده به همدان و برگزاری دوره آموزشی برای آنها، اعزام روحانیون مستقر به شهر مقدس قم و برگزاری دوره در این شهر بای روحانیون نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی آموزش تخصصی شیوه‌های نوین تبلیغ با همکاری حوزه علمیه، برگزاری کارگروه تبلیغ به صورت ماهانه، حمایت از گروه‌های تبلیغی اعزامی از قم، تشکیل گروه‌های جهادی و اعزام به پلدختر، اعزام و حمایت از گروه‌های تبلیغی خانم و آقا در بیجار و قروه و استقرار 10 مبلغه به صورت دائم از دیگر فعالیت‌های حوزه روحانیون مستقر استان است.
وی عنوان کرد: حمایت از امامان جمعه شیعه و سنی استان، حمایت از امامان جمعه بخش‌ها به صورت ماهانه، حمایت از مبشرین فرهنگی و دیدار و سرکشی از مبشران فرهنگی اهل سنت و روحانیون مستقر استان از دیگر اقداماتی است که توسط این اداره‌کل انجام شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: نیاز به حضور طلاب بومی و آشنا به آداب و رسوم در استان امری ضروری است و حضور طلاب قم در استان نیاز دینی و مذهبی استان را برآورده نمی‌کند.
حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: تعدادی از روحانیان ما با ایجاد اشتغال و تشکیل شورای فرهنگی در روستا فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و خوشبختانه چالش قابل توجهی بین روحانیون و مبلغان استان وجود ندارد.
وی وجود 70 خانه عالم در استان و تجهیز آنها را نیز مهم خواند و بیان کرد: یکی از مشکلات پیش روی ما عدم تخصیص اعتبار برای نگهداری خانه‌های عالم است.
وی عدم هماهنگی در پرداخت حق‌الزحمه روحانیون، عدم استفاده از ظرفیت مبلغان استان و عدم مطالبه‌گری روحانیون و شبکه تبلیغ استان از مسوولان را نیز از مشکلات حوزه روحانیون در استان برشمرد.
انتهای پیام

captcha