مردمی بودن از ویژگی‌های مهم و اساسی هیئات مذهبی است
کد خبر: 3808747
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

مردمی بودن از ویژگی‌های مهم و اساسی هیئات مذهبی است

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت:مردمی بودن از ویژگی‌‌های مهم و اساسی هیئات مذهبی است و باید در راستای استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی تلاش کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 14 اردیبهشت ماهدر جلسه شورای هیئات مذهبی استان کردستان به اهمیت هیئات مذهبی اشاره و اظهار کرد: هیئات‌های مذهبی نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارند، بنابراین باید بستر لازم برای تقویت هیأت‌ها و کار فرهنگی ایجاد شود.
وی افزود: متاسفانه استفاده درستی از توان هیئات مذهبی نمی‌شود بنابراین لازم است تا از ظرفیت مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد: تشکل‌های دینی‌، کانون قرآن و هیئات مذهبی نباید د ر اختیار طیف و گروهی نباشد چرا که با استفاده از توان نیروهای مردمی می‌توانیم از اصول انقلاب دفاع کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف مهم و اساسی هیئات مذهبی اشاره و عنوان کرد: زدودن خرافات در جامعه، اشاعه ارزش‌های دینی در جامعه‌، شناخت آسیب‌ها و مشکلات و تلاش در راستای رفع معضلات از جمله مهمترین وظایف هیئات مذهبی است.
حجت‌الاسلام کرمی افزود: همچنین آسیب‌شناسی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، ارتقای علمی و فرهنگی هیئات مذهبی و ارائه راهکارهای اساسی برای زدودن خرافات از وظایف شورای هیئات مذهبی است که باید با دقت و ظرافت خاصی اجرا شود.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت هیئات مذهبی اعلام کرد: شورای هیئات مذهبی بازوی توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در ایجاد انسجام و تحکیم وحدت در هیئات مذهبی است .
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب در راستای بالابردن فرهنگ و اخلاق ديني در جامعه است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
وی به هیئات مذهبی بیجار اشاره و بیان کرد: در شهرستان بیجار ۲۳۴ هیئت مذهبی فعالیت دارند که با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی توانسته‌اند نقش مهمی در اشاعه فرهنگ دینی در جامعه بر عهده داشته باشند.
حجت‌الاسلام کرمی به اهمیت اجرای برنامه‌های گام دوم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای برنامه‌های گام دوم انقلاب باید فعالیت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد و اجرای این مهم در دستور کار فعالیت‌های تبلیغات اسلامی است.
انتهای پیام

captcha