میزبانی رمضان از ایتام و نیازمندان کردستانی
کد خبر: 3810209
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

میزبانی رمضان از ایتام و نیازمندان کردستانی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از اطعام ۱۳۷ هزار نفر نیازمند کردستانی در طول ماه رمضان در قالب غذای گرم و جیره غذایی خشک خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 19 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مختلفی برای کمک به مددجویان اجرا می‌کند، اظهار کرد: اطعام نیازمندان، طرح اکرام ایتام و محسنین، مفتاح‌الجنه، جمع آوری زکات فطریه و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد با هدف کمک به نیازمندان در این ماه صورت می‌گیرد.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۳۷ هزار نفر از طریق این نهاد و در قالب غذای گرم و جیره غذایی خشک اطعام شوند.
شیخی‌زاده بیان کرد: مفتاح‌الجنه یکی دیگر از برنامه‌های ویژه ماه رمضان است که در این طرح خیران و مسئولان ضمن دیدار با خانواده های نیازمند کمک‌های خود را به آنها اهدا می‌کنند.
وی عنوان کرد: تعداد خانواده‌های در نظر گرفته شده برای بهره‌مندی از طرح مفتاح‌الجنه در ماه رمضان دو هزار خانوار است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین نیز با هدف کمک به کودکان نیازمند اجرا می‌شود، ادامه داد: خیران جهت مشارکت در این طرح می توانند سرپرستی معنوی یک و یا چند کودک را بر عهده بگیرند و کمک‌های خود را به صورت ماهیانه به حساب این کودکان واریز کنند.
وی عنوان کرد: خیران و مردم نیکوکار در صورت تمایل جهت مشارکت در این طرح می‌توانند به کلیه دفاتر این نهاد در سراسر استان مراجعه و اعلام آمادگی کنند.
شیخی‌زاده یادآور شد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، تعامل با مؤسسات خیریه و هیأت‌های مذهبی، کمپین‌های اطلاع رسانی، شبکه‌های نیکوکاری و شناسایی خیران در این ماه به صورت ویژه و با هدف بهره‌مندی حداکثری نیازمندان کردستانی از کمک‌های مردمی پیگیری و اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha