حرمت ماه رمضان در معابر عمومی حفظ شود
کد خبر: 3810335
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

حرمت ماه رمضان در معابر عمومی حفظ شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه سنندج با تأکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: حرمت ماه مبارک رمضان باید توسط مسلمانان حفظ و احیا شود و برای جلوگیری از روزه‌خواری امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان،

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 20 اردیبهشت ماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: فضای جامعه اسلامی با فرارسیدن ماه مبارک رمضان باید رنگ و بوی این ماه را به خود بگیرد اما ما امروز شاهد هستیم که گروهی از افراد جامعه به این امر توجهی نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اجرای فریضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: حرمت ماه مبارک رمضان باید توسط مسلمانان حفظ و احیا شود و برای جلوگیری از روزه‌خواری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت گیرد.
امام جمعه سنندج عنوان کرد: روزه بر زنان باردار، بیماران و فرد مسافر واجب نیست اما با فراهم شدن شرایط این افراد نیز باید به جبران ماه رمضان روزه بگیرند.
وی با تأکید بر اینکه کسانی که شرایط روزه گرفتن برای آنان مهیا نیست باید مراعات روزه داران را بکنند، اعلام کرد: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان یکی از ارکان دین مبین اسلام بوده و انسان را از ناپاکی‌ها پاک می‌کند.
ماموستا خدایی ادامه داد: قرآن کتاب هدایتگر و برنامه زندگی انسان در این ماه مبارک نازل شده است همین امر وظیفه مسلمانان در ماه مبارک رمضان را سنگین‌تر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه باید خدا را شکرگذار باشیم که می توانیم از فرصت ماه مبارک رمضان بهره‌مند شویم، یادآور شد: به واسطه تشنگی و گرسنگی دل مسلمان روشن می‌شود و راه شیطان بسته می‌شود.
گفتنی است؛ نمازگزاران روزه دار سنندجی در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی مسیر مسجد جامع تا میدان انقلاب را راهپیمایی کردند.
انتهای پیام

captcha