سروآباد دهمین منطقه در طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان است
کد خبر: 3812887
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

سروآباد دهمین منطقه در طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان است

گروه اجتماعی- رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: به دستور مقام معظم رهبری اقدام به محرومیت‌زدایی در 9 منطقه کشور شده که خوشبختانه شهرستان سروآباد دهمین شهرستان انتخاب شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دیروز، 28 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در سروآباد، اظهار کرد: بنیاد مستضعان از 2 ماه پیش جهت آبادانی شهرستان سروآباد با 2 مشاور شروع به کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی توسط مدیر دانشگاه کردستان انتخاب شده است، افزود: در این طرح بعد از چند شهرستان دیگر استان کردستان شهرستان سروآباد را انتخاب کرده است.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بیان کرد: این طرح با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند نقاطی در کشور انتخاب کنید و طرح آبادانی را در آنجا آغاز و در همه ابعاد محرومیت را خارج کنید، این طرح را در شهرستان ها آغاز کردیم.
سعیدی کیا افزود: این طرح در همه زمینه ها از جمله فرهنگی، اقتصادی، با جهت گیری معیشت پایدار، ورزشی، دینی و اجتماعی با همت مردم منطقه کار و تلاش صورت می‌گیرد و توسط گروه های بنیاد آموزش می‌بینند.
وی عنوان کرد: در این راستا شعبه‌ای در منطقه فعال خواهد شد که پس اندازهای مردم در آنجا ذخیره و اعضای گروه به افراد متقاضی وام می‌دهند و در این زمینه بنیاد علوی دخالتی ندارد.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ذکر کرد: سروآباد دارای پتانسیل های ویژه ای از جمله وجود بارش باران بسیار زیاد، سرسبزی منطقه و استعدادهای شگرف انسانی است امیدواریم بتواند الگوی مناسب و پیشرفته‌ای در این زمینه رقم بزند.
سعیدی کیا با اشاره به اتمام این پروژه گفت: این طرح بر اساس تعداد روستا و استعداد مردم منطقه میسر خواهد شد.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه این طرح به مدت چهار سال طول خواهد کشید، یادآور شد: در کشورهای دیگر طرحی همانند این طرح را ندیده‌ایم لذا از کسانی که می توانند نقدی به این طرح بنویسند در خواست می کنیم که با نقد خود ما را یاری کنند تا بتوانیم قدم های جدیدتری در این راستا برداریم.
انتهای پیام

captcha