میزان زکات فطریه سال ۹۸ استان کردستان تعیین شد
کد خبر: 3813861
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

میزان زکات فطریه سال ۹۸ استان کردستان تعیین شد

گروه اجتماعی ــ براساس اعلام شورای افتاء استان کردستان میزان زکات فطریه سال ۹۸ بر اساس قوت غالب منطقه (در حدود دو نیم کیلوگرم گندم) به مبلغ ۶۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، دبیرخانه شورای عالی افتای کردستان در بیانیه‌ای میزان زکات فطریه سال جاری مردم استان کردستان را طبق مذهب امام شافعی اینگونه اعلام کرد:
براساس فتاوای صریح ائمه مذهب امام شافعی (رضی الله عنه) میزان فطریه به ازای هر نفر یک صاع از قوت غالب هر شهر، معادل دو نیم کیلو گرم می باشد.
براساس اعلام شورای افتای استان کردستان میزان زکات فطریه سال 98 بر اساس قوت غالب منطقه (در حدود دو نیم کیلوگرم گندم) به مبلغ 60 هزار ریال تعیین شده است.
در خانواده‌های متمکن و سایر افرادی که قوت غالب بر سبد غذایی آنان برنج است، بهتر است به ازای هر نفر، یک صاع از برنج مصرفی خود و یا وجه آن را محاسبه و پرداخت کنند.
براساس مذهب امام شافعی این مبلغ زکات فطریه باید قبل از اقامه نماز عید فطر توسط سرپرست خانواده‌ها به افراد نیازمند و بی‌بضاعت پرداخت شود.
همچنین براساس اعلام فتاوای این شورا، قضای روزه رمضان بر سالخوردگان و یا بیمارانی که امیدی به بهبود آنان نیست، واجب نیست، این افراد بایستی به ازای هر روز روزه فوت شده، باید فدیه آن را که دو هزار تومان بوده به مستمندان، فقرا و مساکین پرداخت کنند.
فدیه افطار بر خانم های باردار و یا مادران شیرده که به دلیل به خطر افتادن سلامت خود روزه نگرفته‌اند، واجب نیست و این افراد فقط مکلف به قضای روزه خود خواهند بود.
سایر افراد چنانچه در ایام رمضان موفق به روزه نشدند، مکلفند تا پیش از حلول ماه رمضان سال بعد روزه خود را قضا کنند در غیر این صورت غیر از قضای روزه، فدیه تاخیر را نیز باید پرداخت کنند.
انتهای پیام

captcha